Pabeigta būvniecības pamatrisinājumu izstrāde Rail Baltica Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas projektā

Būvnieku pilnsabiedrība Bererix ir pabeigusi Rail Baltica Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas projekta būvniecības pamatrisinājumu (Master Design) izstrādi. To veido aptuveni 35% no projektēšanas apjoma un ietver būvdarbu specifikācijas, informē projektētāji.

Šī gada jūnijā pasūtītājs Eiropas Dzelzceļa līnijas un būvniecības un kvalitātes uzraudzības veicēji no Egis-Deutche Bahn ir uzsākuši pamatrisinājumu izvērtēšanu.

«Bererix inženieri un projektētāji, īsā un ļoti intensīvā darba posmā, sadarbojoties ar RB Rail, Eiropas Dzelzceļa līnijas un Latvijas Dzelzceļš, izstrādāja jaunus būvprojekta risinājumus, kas būtiski paaugstina Rail Baltica Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas un ar to saistīto objektu drošību, darba efektivitāti un izmantošanas iespējas nākotnē. Šī darba posms nu ir noslēgts un mēs sākam gatavoties reālajiem būvdarbiem,» komentē pilnsabiedrības Bererix direktoru padomes vadītājs Niks De Rūks (Nick De Roeck).

«Esam pielāgojuši arī mūsu darbu plānu tam, lai iekļautos laika grafikā un projektu nodotu 2025.gada vasarā.»

Pirmie sagatavošanas un būvniecības darbi sākies jau 2020.gada rudenī. Bererix projektēšanas un projekta saskaņošanas darbus turpinās līdz pat 2021.gada pavasarim, kad sāksies pilna apjoma būvniecības darbi.

Būvprojekta pamatatrisinājumos iekļauta virkne vērienīgu izmaiņu, lai būtiski uzlabotu jaunās stacijas funkcionalitāti un drošību. Lielākās izmaiņas ir četru sliežu ceļu, lai nodrošinātu Rail Baltica starptautisko un lidostas savienojumu vilcienu, kā arī Latvijas reģionālo (starppilsētu un piepilsētas) vilcienu apkalpošanu. Jaunajā projektā būtiski paaugstināti Stacijas kā nozīmīga civilās infrastruktūras objekta drošības parametri. Kā arī iekļauts AirToRail risinājums jeb bagāžas tranzīta joslas, kas nodrošina iespēju droši nogādāt bagāžu no Lidostas uz Staciju un otrādāk bez pasažieru iesaistīšanās. Atbilstoši ir pielāgots arī būvniecības darbu plāns, lai nenovirzītos no sākotnēji paredzētā laika grafika.

Pēdējo mēnešu laikā Bererix inženieru komanda ir intensīvi strādājusi, lai nodrošinātu arī dažādus risinājumus un alternatīvas nozīmīgiem pilsētvides jautājumiem, kurus skar Rail Baltica projekts. Piemēram, gājēju plūsmas organizēšanai, velosatiksmes plānošanai, multimodāla satiksmes mezgla izveidei u.c.

Pilnsabiedrībā Bererix apvienojušies Beļģijas būvniecības milzis Besix Group, nacionālais būvnieks RERE Būve un Itālijas būvnieks Rizzani de Eccher, ar mērķi īstenot projekta Rail Baltica nozīmīgu daļu – Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas