Palaists jaunais konteinervilciena maršruts no Rīgas uz Ķīnu

Latvijas transporta un loģistikas nozares prioritāte, pēc VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) prezidenta Edvīna Bērziņa uzskatiem, ir Eirāzijas transporta koridoru attīstība un Latvijas sekmīga līdzdalība gan Ķīnas un Vidusāzijas kravu pārvadājumos.

Aizvadītā nedēļā Minhenē ir norisinājusies viena no lielākajām transporta un loģistikas izstādēm Eiropā Transport Logistic 2017, kuras laikā Bērziņš prezentēja jaunatklāto konteinervilciena maršrutu no Rīgas uz Ķīnu.

Uzstājoties konferencē Dzelzceļa nozare tranzīta ātrumā, Bērziņš iepazīstinājis klātesošos ar jaunu multimodālo maršrutu no Vācijas caur Rīgas ostu uz Ķīnu, kurā jau aizvadītajā nedēļā nosūtīts pirmais 52 konteineru vilciena sastāvs, bet nākamais šajā maršrutā dosies jau pēc nedēļas. Paredzēts, ka krava galamērķi sasniegs 12-14 dienu laikā.

Vienlaikus Bērziņš uzsver, ka Latvijas transporta un loģistikas nozares prioritāte patlaban ir Eirāzijas transporta koridoru attīstība un Latvijas sekmīga līdzdalība gan Ķīnas un Vidusāzijas kravu pārvadājumos, gan jaunveidojamā Ziemeļu-Dienvidu koridora attīstībā pārvadājumu nodrošināšanai no Indijas un Irānas. Tāpat LDz prezidents uzsvēra Latvijas potenciālu kravu loģistikā no Āzijas valstīm uz Skandināviju, kā arī no Skandināvijas uz Āziju, kas patlaban ir aktuāls attīstības virziens.

LDz prezidents Bērziņš norāda: «Šajā izstādē un forumā, iespējams, vairāk nekā jebkad agrāk bija redzams, cik liela ir konkurence kravu loģistikas un pārvadājumu jomā un kā nozarē tiek uztverta ikviena jauna iniciatīva. Arī no Rīgas uz Ķīnu šajā nedēļā nosūtītais konteinervilciens izraisīja jūtamu aktivitāti nozares dalībnieku vidū, kas liecina par šī projekta nozīmīgumu.»

Turpinot, viņš saka: «Vienlaikus šie novērojumi liek skaidri apzināties, ka jebkādi lēmumi par nozares attīstību un to, vai varam atļauties noraidīt kādas kravas, kuras ir pieprasījums vest caur Latviju, ir jāapsver ļoti pārdomāti un gudri. Taču esmu gandarīts, ka konkurences pieaugums ir saliedējis nozari Latvijā un izstādē Minhenē piedalījāmies vienotā stendā ar visām lielākajām ostām, un arī komunikācija ar ikvienu stenda apmeklētāju bija vienota.»

Pēc notikušā foruma dalībnieki ir vienisprātis, ka globālā līmenī būtiski ir pieaugusi konkurence kravu pārvadājumu organizēšanā un līdzās pārvadājumu cenai un sniegtā pakalpojuma ātrumam pieaugoša loma ir klientu servisa attīstībai, atvieglojot kravu pārvadājumu procesu.

Foruma dalībnieki arīdzan īpaši ir uzsvēruši, ka klientu interešu dēļ pakāpeniski jāmazina formālās robežas starp 1 520 un 1 435 milimetru dzelzceļa telpām. Šai kontekstā Bērziņš minējis arī Rail Baltica projektu, kura ietvaros Latvijā tiks veidots loģistikas mezgls Salaspilī, kurā veidosies sinerģija starp abu platumu dzelzceļa līnijām, nodrošinot iespējas efektīvākai pārvadājumu organizēšanai caur Latviju visā Eirāzijas teritorijā.

Tikmēr Baltijas Asociācija – transports un loģistika (BATL) prezidente Inga Antāne iepriekš norādījusi, ka Latvijā tranzīta nozare ir diezgan sašķelta un, lobējot atsevišķas biznesa intereses, ir aizmirsušās valsts intereses.

Nozares sašķeltība esot sekas tam, ka uzņēmēji savā starpā konkurē. «Ir atsevišķas biznesa intereses, kas arī ir labi, taču šajā konkurencē ar atsevišķu biznesa interešu lobēšanu ir pazudusi būtiska lieta – valsts intereses,» skaidro nozares eksperte.

Transports un loģistika veido ievērojamu daļu no Latvijas iekšzemes kopprodukta un nodarbinātības, tādēļ valstiska mēroga nozares stratēģijas izstrādāšana ir vitāli svarīga ne tikai pašai nozarei, bet valsts tautsaimniecībai kopumā. Situācijā, kad pasaulē notiek globālas kravu transporta ceļu pārmaiņas, vienota piedāvājuma izstrāde Latvijai ir iespēja iekļauties globālajos tirdzniecības ceļos un būt kopā ar pasaules lielākajām ekonomikām.

BATL jau vairākkārt ir norādījusi uz nepieciešamību veicināt Latvijas transporta un loģistikas nozares, tajā skaitā ostu starptautisko konkurētspēju, un aicinājusi izstrādāt šodienas tirgus apstākļiem atbilstošu piedāvājumu kravu plūsmai caur Latviju un Latvijas ostām.

Ref: 225.000.103.863

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas