Par elektronisko cigarešu reklāmas pārkāpumiem uzliek 2 000 eiro soda naudu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir pieņēmis lēmumu patērētāju kolektīvo interešu pārkāpuma lietā, ar kuru SIA Flavor Extra par pārkāpumiem elektronisko cigarešu reklāmas izplatīšanā ir piemērota soda nauda 2 000 eiro apmērā, ziņo PTAC.

Tāpat ar lēmumu SIA Flavor Extra aizliegta elektronisko cigarešu reklāmas sniegšana un izplatīšana, kura pārkāpj normatīvajos aktos noteiktos elektronisko cigarešu reklāmas ierobežojumus, kā arī uzlikts tiesiskais pienākums nekavējoties izbeigt lēmumā konstatēto negodīgo komercpraksi, sniedzot maldinošus apgalvojumus par elektronisko cigarešu nekaitīgumu.

Lietas izskatīšanas gaitā PTAC konstatēja, ka tirdzniecības centrā Olimpija, Rīgā, Āzenes ielā 5, pie SIA Flavor Extra specializētās tabakas izstrādājumu mazumtirdzniecības veikala EasySmoke. E-cigaretes izvietota reklāma, kuras mērķis ir popularizēt elektronisko cigarešu lietošanu un patēriņu, tādējādi arī netieši veicinot veikalā EasySmoke. E-cigaretes piedāvāto produktu pārdošanu patērētājiem. Tā kā minētā reklāma ir izvietota ārpus normatīvajos aktos atļautajām elektronisko cigarešu un to šķidrumu reklāmas izplatīšanas vietām, PTAC lēmumā secināts, ka SIA Flavor Extra ir pārkāpusi normatīvajos aktos noteikto elektronisko cigarešu un to šķidrumu reklāmas sniegšanas ierobežojumu.

PTAC konstatēja, ka reklāmā sniegtie apgalvojumi par elektronisko cigarešu nekaitīgumu un to izmantošanu kā efektīvu līdzekli smēķēšanas atmešanai, ir maldinoši,

jo atbilstoši Pasaules Veselības organizācijas paustajam viedoklim, uz kuru lietā norādīja Veselības ministrija, šobrīd nav pietiekošas zinātniski pamatotas informācijas, kas liecinātu, ka elektroniskās cigaretes būtu izmantojamas kā smēķēšanas atmešanas līdzeklis un tās būtu uzskatāmas par samazināta riska produktiem.

Līdz ar to SIA Flavor Extra rīcība, sniedzot reklāmā maldinošus apgalvojumus, PTAC lēmumā atzīta par maldinošu komercpraksi, kuras rezultātā patērētājs varēja pieņemt lēmumu iegādāties un lietot elektroniskās cigaretes, uzskatot, ka tās ir efektīvs līdzeklis smēķēšanas atmešanai vai mazāk kaitīgs produkts salīdzinājumā ar citiem tabakas izstrādājumiem, piemēram, cigaretēm.

Lietas izskatīšanas gaitā SIA Flavor Extra nav reaģējusi uz PTAC norādījumiem par konstatētajiem pārkāpumiem, neveicot to labprātīgu novēršanu, tādējādi radot būtisku apdraudējumu patērētāju tiesiskajām interesēm.

PTAC aicina patērētājus būt piesardzīgiem un kritiski vērtēt reklāmās sniegto informāciju par elektronisko cigarešu vai kādu citu smēķēšanas produktu nekaitīgumu cilvēka veselībai un to izmantošanu kā efektīvu līdzekli smēķēšanas atmešanai!

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas