Pārsteidzoši: Kādu ietekmi uz tavu veselību var atstāt regulāra tējas dzeršana?

Regulāra tējas dzeršana, kas ir aptuveni vismaz 3 tasītes tējas dienā, var manāmi ietekmēt tavu veselības stāvokli – uzzini, kā!

Šādā veidā tu pat vari samazināt gūžas kaulu lūzuma risku, tā apgalvo vēl nebijušu pētījumu veikušie zinātnieki.

Šis pieticīgais dzēriens patiesībā ir spēcīgs ierocis cīņā ar osteoporozi – kondīciju, kas padara kaulus trauslus.

Kā izrādās, melnajā tējā esošās augu ķīmiskās vielas, kuras dēvē par flavonoīdiem, var palīdzēt nezaudēt kaulu izturību, ķermenim novecojot.

Katrai trešajai sievietei un katram divpadsmitajam vīrietim kādā dzīves posmā attīstās osteoporoze, šobrīd tā skārusi jau ļoti daudz cilvēku.

Vislielākā iespēja saslimt ar šo slimību ir sievietēm, kuras lieto pretiekaisuma medikamentus, smēķē, pārmērīgi lieto alkoholu un kuru ģimenē jau ir bijis kāds osteoporozes slimnieks.

Vēl viens svarīgs aspekts ir arī diēta, ja cilvēks jaunībā nav uzņēmis pietiekoši daudz organisma veselīgai attīstībai nepieciešamo vielu – tad pastāv iespēja, ka vēlākā dzīves posmā var nākties saskarties ar šo slimību.

Osteoporoze progresē tad, kad osteoklastu (šūnas, kas sadala vecos kaulus, atdalot no tiem kalciju un fosforu, kas kaulus padara stiprus) skaits kļūst lielāks par osteoblastu (šūnas, kas veido jaunus un veselīgus kaulus) skaitu.
Tiklīdz osteoklasti iznīcina kaulu šūnas, osteoblasti ir tur, lai izveidotu jaunas un veselīgas kaulu šūnas.

Tomēr, sasniedzot 30-35 gadu vecumu, mūsu organismā ir krietni mazāks skaits osteoblastu nekā osteoklastu. Šī iemesla dēļ dramatiski palielinās iespēja salauzt kaulus.

Apvienotajā Karalistē katru gadu gūžas kaulu lūzumu piedzīvo aptuveni 75 000 cilvēku, un gada griezumā šo cilvēku aprūpē valsts iegulda aptuveni 2 miljardus Lielbritānijas mārciņu.
Sera Čārlza Gairdnera slimnīca Pertā atklāja, ka tēja varētu būt viens no līdzekļiem, kas efektīvi palīdzētu uzlabot kaulu blīvumu.
Īpaši viņi koncentrējās uz izzināšanu, vai vecāka gadagājuma sievietēm tēja palīdz samazināt kaulu lūzumu risku.

Pētījumā piedalījās 1200 sievietes, kuras sasniegušas 70 gadu vecumu, un tas tika veikts 10 gadus.
Sākotnēji visas sievietes tika aptaujātas par tējas dzeršanas ieradumiem.

Desmit gadu laikā 288 no šīm sievietēm nokrita un tā rezultātā cieta no gūžas kaula plīsuma vai lūzuma.
Pētījums atklāja, ka tām sievietēm, kuras ikdienā izdzēra vismaz 3 un vairāk tasītes tējas, bija par 30% mazāka iespējamība salauzt gūžas kaulu, salīdzinājumā ar tām, kuras šo dzērienu patērēja tikai vienu reizi nedēļā.

Zinātnieks Dr. Džonatans Hodgsons atzīst: “Pastāv ļoti interesantas likumsakarības starp diētu un osteoporozes, kā arī lūzumu prevenciju.

Mums ir pierādījumi, ka pārtika, kas satur flavonoīdus – kā, piemēram, augļi, dārzeņi un tēja – arī var palīdzēt samazināt kaulu lūzumu risku.

Lai mūsu pētījuma rezultāti kļūtu par diētas ieteikumiem, nepieciešami vēl padziļinātāki pētījumi. Tomēr, ja 30% mazāks kaulu lūzumu skaits apstiprināsies, tas būs grandiozs pienesums sabiedrībai.”
Lai kauli būtu stipri, dietologi iesaka uzturā lietot pārtikas produktus, kuros ir daudz kalcija, kā arī ievērot sabalansētu diētu, kurā iekļauti pārtikas produkti no visām produktu grupām, tai skaitā jāēd arī augļi un dārzeņi.

Avots: www.dailymail.co.uk

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas