Paysera: Šogad pircēji Melnajā piektdienā iztērēja divreiz vairāk nekā pērn

Melnā piektdiena, viena no lielākajām izpārdošanām Rietumu pasaulē, šogad COVID-19 dēļ koncentrējās tiešsaistē. Pircēji, kuri vēlējās izvairīties no pulcēšanās fiziskos veikalos, pārpludināja Baltijas tiešsaistes veikalus un iztērēja divas reizes vairāk nekā 2019.gada Melnās piektdienas nedēļas nogalē, aprēķinājis maksājumu pieņemšanas internetā nodrošinātājs Paysera.

Saskaņā ar fintech uzņēmuma datiem tikai vienas dienas – pagājušās piektdienas – pirkumu skaits tiešsaistē gandrīz trīskāršojās salīdzinājumā ar tipisku ikdienas iepirkšanos tiešsaistē. Salīdzinot ar iepriekšējās nedēļas piektdienu, plūsma bija divreiz lielāka. Paysera prognozē, ka e-komercija nedēļas laikā pieaugs aptuveni 1,5 reizes.

Kā norāda Paysera izpilddirektors Vītens Morkūns (Vytenis Morkūnas), kopējais e-komercijas pieaugums bija saistīts ar pāreju uz tiešsaistes iepirkšanos un e-maksājumiem, ko izraisīja COVID-19 pandēmija.

«Lai arī Melnā piektdiena parasti ir novembra pēdējās dienās, šogad vairāku Baltijas mazumtirgotāju īpašie piedāvājumi bija pieejami nedēļu pirms faktiskā datuma. Un tas atmaksājās. Dzīvojot ziņu par koronavīrusu fonā, cilvēki meklēja pozitīvas emocijas, kuras radīja iepirkšanās. Uzņēmumiem, kuriem līdz šim ir bijuši tikai fiziski veikali un kuri nav tirgojušies internetā, pagājušās nedēļas iepirkšanās tiešsaistē straujais pieaugums varēja mazināt pandēmijas ietekmi uz viņu biznesu,» saka Paysera vadītājs.

Pēc viņa teiktā, lielās plūsmas un slodzes dēļ virkne interneta veikalu darbojās lēnāk nekā parasti.

Telia dati rāda, ka karantīnas laikā, kad cilvēki pavadīja vairāk laika mājās, pirkšanai tiešsaistē datori tika izmantoti biežāk.

«Otrā karantīna ir ievērojami mainījusi tiešsaistes iepirkšanās aktivitāšu modeļus: mēs redzam, ka kopš oktobra vairāk cilvēku mēdz iepirkties, izmantojot datoru, nevis viedtālruni. Mēs varam pieņemt, ka tās galvenokārt ir strādāšanas no mājām sekas,» saka Valds Babravičs (Valdas Babravičius), Telia tiešsaistes pārdošanas vadītājs.

Pēc Paysera datiem, pagājušā gada Melnās piektdienas tiešsaistes pircēji Baltijā iztērēja par aptuveni 55% vairāk nekā šajā laikā 2018.gadā.

Paysera LT ir Lietuvas fintech uzņēmums, kas kā alternatīva bankām nodrošina norēķinu kontu un naudas pārskaitījumu pakalpojumus visā pasaulē. Paysera tīkla uzņēmumi darbojas arī Latvijā, Igaunijā, Bulgārijā, Rumānijā, Kosovā un Albānijā. Paysera pakalpojumus Latvijā izmanto vairāk nekā 1 000 interneta veikalu.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas