Pērn Baltijas mediju reklāmas tirgus pieaudzis par 2,9%

Visās trīs Baltijas valstīs kopā pērn mediju reklāmas tirgus apjoms sasniedzis 278,8 miljonus eiro – tas ir par 2,9% vairāk nekā 2015.gadā, liecina pētījumu kompānijas Kantar TNS apkopotā informācija par reklāmas tirgus izaugsmi Baltijā 2016.gadā.

Lietuvā pērn mediju reklāmas tirgus palielinājies par 5,9%, salīdzinot ar 2015.gadu, un sasniedza 107,1 miljonu eiro. Igaunijā reklāmas tirgus apjoms 2016.gadā bija 94,1 miljons eiro, palielinoties par 1,6% salīdzinājumā ar 2015.gadu. Latvijā mediju reklāmas tirgus sasniedzis 77,6 miljonus eiro, tas ir par 0,5% vairāk nekā 2015.gadā.

Kantar TNS Mediju pētījumu vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka pērn Baltijā sasniegts augstākais reklāmas investīciju apjoms kopš 2008.gada, kad tas bija 406 miljonu apmērā.

Turklāt lielākais pieaugums joprojām turpinās interneta reklāmā, investīciju apjoms kopš 2010.gada ir dubultojies. Turklāt jāņem vērā, ka apkopotie dati neiekļauj informāciju par reklāmu starptautiskajās platformās Google, Youtube, Facebook, u.c.

Aplūkojot Baltijas reklāmas tirgus izaugsmi pēc reklāmas investīcijām uz vienu iedzīvotāju, 2016.gadā Latvija ar 39,4 eiro un Lietuva ar 37,1 eiro uz vienu iedzīvotāju ir zem Baltijas vidējā līmeņa. Igaunijā šis rādītājs ir augstākais starp Baltijas valstīm, 2016.gadā sasniedzot 71,5 eiro. Šis rādītājs visās Baltijas valstīs ir pieaudzis, salīdzinot ar 2015.gadu, liecina pētījumu dati.

Analizējot reklāmas tirgus attiecību pret iekšzemes kopproduktu, redzams, ka Baltijā līderpozīcijā, kā ierasts, arī 2016.gadā bijusi Igaunija ar 0,45%. Latvijā šis rādītājs bija 0,31%, bet Lietuvā – 0,28%.

Savukārt televīzijas reklāmas kopējais apjoms Baltijā bija 107,1 miljons eiro. Internets ieņem otro pozīciju ar 52,8 miljoniem eiro. Avīzes ir trešais lielākais medijs Baltijā ar reklāmas apjomu 30 miljoni eiro.

Radio reklāmas apjoms bija 28,5 miljoni eiro. Vides reklāmas apjoms Baltijā bija 27,8 miljoni eiro. Žurnālu reklāmas apjoms sasniedza 22,5 miljonus eiro. Kino reklāmas kopējais apjoms bija 1,3 miljoni eiro, liecina pētījumu dati.

Pagājušajā gadā reklāmai televīzijā bijusi lielākā tirgus daļa – 39,7%. Interneta reklāmas tirgus daļa ir otrā lielākā ar 19,5%. Avīžu reklāmas tirgus daļa bija 11,1%. Radio reklāmas tirgus daļa Baltijā 2016.gadā bija 10,5%, bet vides reklāmas daļa bija 10,3%. Žurnālu reklāma 2016.gadā Baltijā bija 8,3%. 0,5% daļu ieņēma kino reklāma.

Ref: 225.000.103.1023

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas