Pērn Latvijā bojā gājuši 11 mopēdu un motociklu vadītāji

Atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana, nepareiza situācijas izvērtēšana un slikta mototransporta redzamība ir galvenie iemesli mototransporta satiksmes negadījumiem, apstiprina gan apdrošināšanas sabiedrības BALTA rīcībā esošā informācija, gan Drošas braukšanas skolas praktiskā pieredze.

Lai gan oficiālā motosezonas atklāšana Latvijā plānota tikai 30.aprīlī, mototransportu uz ielām redzam arvien biežāk, un to apliecina arī apdrošināšanas sabiedrības rīcībā esošie dati: šogad apdrošinātājs saņēmis jau trīs OCTA atlīdzību pieteikumus par sadursmi ar motociklu – divi no negadījumiem notikuši aprīļa sākumā.

«Mototransporta vadītāji un pasažieri, notiekot ceļu satiksmes negadījumam, pakļauti daudz lielākam riskam nekā, piemēram, vieglo automašīnu vadītāji, tāpēc šo spēkratu vadītājiem būtu jāievēro īpaša piesardzība. To apliecina arī mūsu kā apdrošinātāja pieredze – negadījumos, kuros iesaistīts mototransports, gandrīz vienmēr atlīdzības tiek pieteiktas ne tikai par spēkratam nodarītajiem bojājumiem, bet arī par medicīniskajiem izdevumiem un mantiskajiem zaudējumiem – specapģērbu, ķiveri, cimdiem,» norāda BALTA atlīdzību direktors Ingus Savickis.

Apdrošinātāja rīcībā esošā informācija liecina, ka 2015.gada aktīvās motosezonas laikā (jūlijs) OCTA polise kādā no apdrošināšanas kompānijām bija noformēta 25 668 spēkratiem (47% motocikli un 53% mopēdi). Lai gan 2016.gada motosezona oficiāli vēl nav atklāta, pašlaik aktīva OCTA polise attiecībā pret pagājušā gada rādītājiem reģistrēta 64% spēkratu (8 303 mopēdi un 8 130 motocikli). Savukārt apdrošināšanas sabiedrības BALTA dati liecina, ka pērn vidējā OCTA atlīdzība par motociklam nodarītajiem bojājumiem sasniedza 1 285 eiro, bet lielākā izmaksātā atlīdzība pērn par pašu spēkratu – 5 590 eiro. Latvijā populārākie mototransporta zīmoli ir Honda, Yamaha, Suzuki un Kawasaki.

Drošas braukšanas skola norāda, ka mototransporta vadītājiem vienmēr jābūt gataviem laikus atpazīt bīstamas situācijas un atbilstoši reaģēt. Atbilstoša braukšanas ātruma izvēle ir viens no priekšnoteikumiem, lai rūpētos gan par savu, gan apkārtējo drošību. Vēl viens būtisks aspekts ir specapģērba izvēle – kombinezons ar visiem nepieciešamajiem aizsargiem, aizsargķivere un cimdi, bez kuriem pārvietošanās nav pieļaujama.

Drošas braukšanas skolas valdes loceklis Edmunds Ozolnieks stāsta: «Visbiežākie motociklu satiksmes negadījumu iemesli ir pieredzes trūkums, pārāk liels ātrums, nepareiza situācijas izvērtēšana un slikta motocikla redzamība. Ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīts motocikls, nereti saistīti ar izrādīšanos, nepieredzējušam motociklistam liekot rīkoties muļķīgi. Motociklistam vienmēr jābūt gatavam laikus atpazīt bīstamas situācijas un reaģēt tajās, jābūt gatavam piekāpties, dodot ceļu. Ievērojiet distanci un intervālu, brauciet ar tādu ātrumu, kas nepārsteidz citus satiksmes dalībniekus. Samaziniet braukšanas ātrumu, ja samazinās redzamība vai saķere ar ceļa virsmu, izvēlieties pareizu braukšanas trajektoriju un rīcības kārtību. Praktizējiet motocikla vadīšanas iemaņas un pareizu braukšanas tehniku. Jābrauc ir savaldīgi un piesardzīgi, tas ir vienīgais veids, kā neapdraudēt sevi un citus.»

Saskaņā ar Ceļu satiksmes un drošības direkcijas datiem pērn Latvijā bojā gājuši 11 mopēda vai motociklu vadītāji, bet ievainoti 306 motociklu vai mopēdu vadītāji, savukārt šī gada pirmajā ceturksnī ievainoti 12 mopēda vai motocikla vadītāji, bet bojā gājis viens.

Ref: 102.000.102.12497

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas