Pērn sasniegts pēdējo piecu gadu rekords maksājumu karšu izmantošanā

Pēdējo piecu gadu laikā turpina augt ar maksājumu kartēm apmaksāto darījumu apjoms tirdzniecības un pakalpojumu sniegšanas vietās, kā arī interneta pirkumos, liecina SEB bankas apkopotā informācija.

Banka vēsta, ka ik gadu palielinās gan ar kartēm veikto darījumu skaits, gan arī kopējā summa, taču 2015.gadā sasniegts pēdējo piecu gadu rekords darījumu skaita ziņā, uzrādot 34% pieaugumu salīdzinājumā ar 2014.gadu.

2015.gadā SEB bankas uzstādītajos maksājumu karšu pieņemšanas terminālos kopā veikti darījumi 1,24 miljardu eiro apmērā, kas ir par 23% vairāk nekā 2014.gadā.

Pēdējo piecu gadu laikā vidējā ar karti apmaksātā pirkuma summa ir turpinājusi samazināties, un to ietekmē fakts, ka Latvijas iedzīvotāji aizvien aktīvāk izmanto maksājumu kartes arī mazākiem pirkumiem, tādējādi paplašinot maksājumu karšu lietošanu kopumā.

Pēdējo divu gadu laikā strauju attīstību uzrāda pirkumu apmaksa ar maksājumu kartēm internetā, 2015.gadā sasniedzot 27% pieaugumu salīdzinājumā ar gadu iepriekš. Vienlaicīgi dati rāda, ka samazinās internetā ar kartēm veikto pirkumu kopējā summa un attiecīgi arī vidējā summa. Dati norāda arī uz to, ka vidējā ar karti veiktā pirkumu summa internetā ir vismaz četras reizes augstāka nekā vidējā summa tradicionālajās tirdzniecības un pakalpojumu sniegšanas vietās.

SEB bankas valdes loceklis Arnis Škapars atzīmē: «SEB banka uz 2015.gada beigām bija uzstādījusi 6 423 maksājumu karšu pieņemšanas ierīces, kā arī uzstādījuši karšu maksājumu pieņemšanu internetā 182 tirgotājiem. Lai nodrošinātu karšu norēķinu pieejamību, ļoti būtisks ir uzņēmēju izmaksu un ieguvumu novērtējums. Šobrīd redzam, ka aizvien vairāk mazu tirdzniecības vietu lemj par labu maksājumu karšu pieņemšanai. Līdz ar to arguments, ka maksājumu karšu pieņemšana ir tikai lielu tirdzniecības veikalu priekšrocība, ir vairāk stereotips. Fakts, ka vidējā pirkuma summa pirkumiem internetā ir lielāka, norāda uz to, ka pēdējos gados turpinās novērotā tendence, ka interneta veikali ierāda izdevīgākas cenas gan ikdienas, gan arī lielākiem sadzīves pirkumiem. Cilvēki to novērtē, attiecīgi lielākus mājsimniecības pirkumus aizvien vairāk pērk tieši internetā, kur norēķināšanās, izmantojot internetbanku vai maksājumu karsti šodien jau ir pašsaprotama lieta.»

«Šobrīd nākošais būtiskais solis ērtības nolūkos ir bezkontakta karšu ieviešana. Lai varētu attīstīt šo maksājumu karšu veidu, būtiski ir nodrošināt, ka tirgotājiem ir pieejami karšu maksājumu pieņemšanas termināli, kuri atbalsta bezkontakta darījumu funkcionalitāti. SEB banka jau šobrīd visiem jaunajiem tirgotājiem uzstāda šādus karšu maksājumu pieņemšanas terminālus,» norāda Škapars.

Ref:103.000.103.9012

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas