Pirmajā pusgadā pieaug kravu pārvadājumi ar sauszemes transportu, ostās turpinās kritums

Šī gada pirmajā pusgadā salīdzinājumā ar 2020.gada pirmo pusgadu kravu pārvadājumi ar sauszemes un cauruļvadu transportu pieauga par 4,5%, bet ostās samazinājās par 9,6%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Ar sauszemes un cauruļvadu transportu pārvadāja 48,5 milj. t kravu, par 2,1 milj. tonnu jeb 4,5% vairāk nekā pirms gada.

Ar dzelzceļa transportu pārvadāja 10,2 milj. t kravu, kas ir par 11,9% mazāk nekā 2020.gada pirmajā pusgadā. Iekšzemē ar dzelzceļa transportu pārvadāja 0,7 milj. t kravu – par 13,6% vairāk.

Starptautiskajos dzelzceļa kravu pārvadājumos pārvadāto kravu apjoms samazinājās par 13,4%, tai skaitā eksporta pārvadājumos – par 13,5%, importa pārvadājumos – par 24,1%, bet tranzīta kravu pārvadājumos – pieauga par 51,6%.

Kravu pārvadājumi uz un no Latvijas ostām veidoja 58,4% no starptautiskajiem kravu pārvadājumiem.

Ar autotransportu pārvadāja 37,8 milj. t kravu, par 11,1% vairāk nekā iepriekšējā gada pirmajā pusgadā. Iekšzemē pārvadāja 28,7 milj. t kravu, par 9,1% vairāk. Starptautiskajos kravu pārvadājumos pārvadāja 9,1 milj. t kravu – par 18% vairāk. No tiem eksporta kravas veidoja 2,5 milj. t, par 38,8% vairāk, importa – 1,8 milj. t, par 21,4% vairāk. Ārvalstīs pārvadāja 4,8 milj. t kravu, kas ir par 8,3% vairāk. No kopējā ar autotransportu pārvadāto kravu apjoma 79,9% kravu pārvadāja komercpārvadājumos. Tie pieauga par 18,7%.

Pa maģistrālo naftas produktu cauruļvadu transportēja 0,5 milj. tonnu naftas produktu, kas ir par 40,3% mazāk.

Kravu pārvadājumi ar sauszemes un cauruļvadu transportu 2021.gada 1. ceturksnī pieauga par 10,5%, bet 2. ceturksnī samazinājās par 1,2%.

Turpinās kravu apgrozījuma kritums ostās

No ostām nosūtīja un ostās saņēma 20,5 milj. t kravu, kas ir par 9,6% mazāk nekā 2020.gada pirmajā pusgadā. Kravu apgrozījums Rīgas ostā bija 10,2 milj. t, par 14,5% mazāk, Ventspils ostā – 5,8 milj. t jeb par 14,2% mazāk, Liepājas ostā – 3,4 milj. t jeb par 9,1% vairāk, bet mazajās ostās – 1,1 milj. t, par 24,4% vairāk.

Lasiet arī: BNN INTERVIJA | Urbanovičs: Grūti bez lamāšanās izskaidrot, ko domāju par Kariņa domugājienu saistībā ar tranzītu

No ostām nosūtīja 16 milj. t kravu, kas ir par 9,9% mazāk nekā 2020.gada pirmajā pusgadā. Būtiski – par 1,9 milj. t jeb 91,2% kritās ogļu iekraušana kuģos. Naftas produktu nosūtīšana samazinājās par 0,8 milj. t jeb 18,8%. Nosūtīto konteineru kravu apjoms samazinājās par 2,8%, minerālmēslu – par 10,2%. Savukārt nosūtīto kokmateriālu apjoms pieauga par 13,4%, šķeldas – par 0,4%. mobilo kravu – par 7,8%, labības un labības produktu – par 24,1%.

Ostās saņēma 4,5 milj. t kravu, to apjoms samazinājās par 8,7%.

Būtiski samazinājās naftas produktu izkraušanas apjoms – par 0,6 milj. t jeb 34.7%. Par 15,5% samazinājās izkrauto konteineru kravu apjoms, par 6,7% – dažādu metālu un to izstrādājumu izkraušana. Savukārt no kuģiem izkrauto mobilo kravu apjoms pieauga par 18,4%, bet celtniecības materiālu izkraušana – par 17,2%.

2021.gada 1.ceturksnī kravu apgrozījums ostās saruka par 8,2%, bet 2. ceturksnī – par 11,2%.

Lidostā Rīga saņēma un no lidostas nosūtīja 12,3 tūkst. tonnu kravu jeb par 24,8% vairāk.

Saistītie raksti

1 komentārs

  1. Kravu pārvadājumi uz Krieviju un Baltrusu ir jāsamazina kamēr abas šīs valstis nav beigušas sūtīt “cilvēkbumbas” pār Latvijas robežu. Arī dzelzceļa un autobusu satiksmi ar abām valstīm ir jāsamazina. Mums jāorientējas vairāk uz Eiropu.

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas