Polijas prezidents noraida ārzemju mediju īpašnieku likumu

Polijas prezidents Andžejs Duda (Andrzej Duda) noraidījis Seima pieņemtu tiesību akta projektu par ārvalstu uzņēmumu īpašumtiesību ierobežošanu medijos, kas reģistrēti Polijā. Likumdevēju atbalsts šādām izmaiņām valstī iepriekš izsauca protesta akcijas, kā arī nosodījumu no ES un ASV, vēsta britu ziņu portāls The Guardian.

«Es pret to izmantoju veto tiesības,» Polijas prezidents sacījis televīzijas uzrunā pirmdien, 27.decembrī. Duda skaidrojis, ka tiesību akta stāšanās spēkā apdraudētu nolīgumu, kas 1990.gados parakstīts ar ASV par ekonomiskām un tirdzniecības attiecībām, vēsta The Guardian.

Lasiet arī: Krīze krīzei galā un beigās omikrons. Tas 2021.gads ārzemēs

BNN jau vēstīja, ka mediju īpašnieku tiesību akta projekts satraucis preses brīvības aizstāvjus gan Polijā, gan Eiropas Komisijā, gan ASV amatpersonu vidū, jo pēc būtības tas ietekmēt Polijas ziņu telekanāla TVN24 darbību saistībā ar tā īpašniekiem – amerikāņu mediju grupu Discovery Inc. Polijā valdošā partija Likums un taisnīgums ir bieži vērtējusi, ka ārvalstu mediju uzņēmumiem valstī ir pārāk liela ietekme un ka tie kaitē diskusijām sabiedrībā.

Pret tiesību akta pieņemšanu vērstā protesta akcijā svētdien, 19.decembrī, Varšavā Polijas galvaspilsētas mērs Rafals Trzaskovskis (Rafał Trzaskowski) sacījis: «Nav runa tikai par vienu kanālu. Brīdi vēlāk – interneta cenzūra, mēģinājums iznīdēt visus neatkarīgos informācijas avotus, bet mēs neļausim tam notikt.»

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas