PTAC konstatējis pārkāpumus ar COVID-19 saistītu preču un pakalpojumu piedāvāšanā

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir konstatējis 84 gadījumus, kuros saņemtas sūdzības vai ziņojumi par iespējamiem pārkāpumiem saistībā ar precēm, kas saistītas ar COVID-19 slimību un tās profilaksi.

Sūdzības saņemtas par iespējami negodprātīgu cenas celšanu, patērētāju maldināšanu par precēm, to īpašībām un pieejamību, nereģistrētu biocīdu (dezinfekcijas līdzekļu) tirdzniecību u.c.

Reaģējot uz saņemto vai iegūto informāciju, PTAC 70 gadījumā uzsāka situācijas izvērtēšanu, tai skaitā uzsākot 27 administratīvās lietas un veicot 39 sākotnējās pārbaudes. Gandrīz visos gadījumos, kad tika konstatētas pārkāpumu pazīmes, PTAC veicot saziņu ar tirgotājiem, tika panākta pārkāpumu labprātīga novēršana, savukārt piecu lietu izvērtēšana vēl turpinās.

Lasiet arī: PTAC: Tūrisma kompānijām būtu jāsāk atmaksāt klientiem naudu par nenotikušajiem ceļojumiem

16 gadījumos, kuros tika konstatēta preču cenu celšana, PTAC to nesaistīja ar negodprātīgu pārdevēju rīcību, jo komersanti cenu izmaiņas pamatoja ar izmaksu un iegādes cenu pieaugumu preču ražošanas vai piegādes ķēdē, vai arī cenu veidošana ir saistāma ar katra konkrētā komercprakses īstenotāja cenu politikas veidošanas sistēmu.

Savukārt sešos gadījumos PTAC konstatēja iespējami negodprātīgu preču cenu paaugstināšanu.

Šīs sūdzības saistītas ar tādām preču un pakalpojumu grupām kā maskas, respiratori, dezinfekcijas līdzekļi, preces un pakalpojumi, kuriem piemīt antivīrusu īpašības, medikamenti, COVID testi, kā ar dažādas plaša patēriņa preces.

Saistībā ar, iespējams, patērētājus maldinošu komercpraksi lietas tika uzsāktas 23 gadījumos – par maldinošu informāciju saistībā ar sejas maskām un respiratoriem, produktiem saistībā ar cilvēka veselību, roku dezinfekcijas līdzekļiem, COVID-19 testiem u.c.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas