Reklāmas nozarē aug piedzīvo pārtikas, telekomunikāciju un mājas preču nozare

Valstī noteiktie ierobežojumi un ikdienas darbību veikšana attālināti padarījusi reklāmas nozares auditoriju vieglāk sasniedzamu internetā, kur lietotāji šobrīd pavada ievērojami vairāk laika. Kritumus krīzes tieši skartajās reklāmas nozarēs kompensē pieaugums citās – rādītāji par pārtikas, telekomunikāciju un mājas preču nozarēm vērtējami pozitīvi, liecina Gemius pārskats par COVID-19 iespaidu uz mediju patēriņu un reklāmas tirgu Latvijā.

Marta vidū saistībā ar koronavīrusa izraisīto COVID-19 saslimšanu valstī izsludinātā ārkārtas situācija atstājusi nozīmīgu iespaidu arī uz interneta mediju patēriņu – sociālās distancēšanās noteikumi mainījuši lietotāju paradumus. Saskaņā ar gemiusAudience datiem, vērojams internetā pavadītā laika pieaugums.

Salīdzinot šī gada trešo un divpadsmito nedēļu (jeb pirmo nedēļu pēc ārkārtas stāvokļa izsludināšanas valstī), vidējais viena lietotāja pavadītais laiks tiešsaistē no datoriem pieaudzis par 13%, no mobilajām ierīcēm pat par 40%, bet no visām ierīcēm kopā – par 17%.

Proti, ja janvārī no visām ierīcēm kopā viens lietotājs pavadīja nedaudz vairāk nekā sešas ar pusi stundas, tad marta vidū šis rādītājs sasniedza jau astoņas stundas. Lai arī ierobežojumi tiešā mērā skar ekonomiku, tajā skaitā arī reklāmas nozari, iespējams runāt par to, ka fiziska distancēšanās padarījusi auditoriju vieglāk sasniedzamu internetā, savukārt kritumus krīzes tieši skartajās reklāmas nozarēs kompensē pieaugums citās.

Salīdzinot šī gada divpadsmito nedēļu (16.–22.marts) un vienpadsmito nedēļu (9.–15.marts) saskaņā ar Gemius AdReal datiem par video reklāmām, joprojām stabils ir pārtikas nozares (+19%) gross rating point (GRP) pieaugums, tāpat kā kāpumi telekomunikāciju (+28%), personīgās higiēnas (+11%) un mājas preču (+99%) nozarēs.

Tikmēr nedēļas laikā straujākos kritumus piedzīvojusi apģērbu nozare (–67%), finanšu un apdrošināšanas sektors (–58%) un sadzīves tehnikas, mēbeļu un aprīkojuma reklāmas (–59%).

Relīze: Krievijā audzis pieprasījums pēc datorspēlēm

Savukārt pārskatot šos rādītājus jau plašākā laika periodā, atsevišķās nozarēs vērojama pozitīva tendence sasniegt pat lielus GPR pieaugumus. Tā, piemēram, telekomunikāciju nozare jeb dažādu ierīču, mobilo operatoru un video on demand platformu reklāmas divpadsmitajā nedēļā sasniegušas pat par 60% augstāku GPR rādītāju, nekā vidēji gada sākumā.

Pārtikas nozares pieaugums sasniedz +37%, par 46% pieaudzis GRP mājas preču jeb dažādu tīrīšanas līdzekļu video reklāmām, bet par 31% augstākus rādītājus sasniegušas personīgās higiēnas preču reklāmas.

Tikmēr reklāmas nozares, kas saskaņā ar AdReal datiem par augstākminēto periodu šobrīd piedzīvo lielākos kritumus, ir finanšu un apdrošināšanas (–133%), apģērbu (–40%), kā arī brīvā laika pavadīšanas nozare (–29%), kas ietver dažādu kultūras un sporta notikumu, kā aktuālo kinoteātru repertuāra, sporta spēļu totalizatoru video reklāmas.

Gemius atzīmē, ka vairākas brīvā laika pavadīšanas apakšnozares – piemēram, rotaļlietas un loterijas – šis periods nav ietekmējis un tās turpina reklamēties.

 

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas