Rīgā spriedīs par efektīvu Eirāzijas piegāžu ķēžu attīstību

Nākamnedēļ – 16. un 17.maijā – Rīgā notiks Ķīnas un 16 Centrālās un Austrumeiropas valstu (16+1 formāts) pirmā transporta ministru sanāksme un biznesa konference, kuras mērķis ir sekmēt sadarbību starp valstīm transporta un loģistikas jomā.

Konferences pirmajā dienā paredzēta ministru sanāksme, kurā transporta ministri spriedīs par Eirāzijas piegāžu ķēžu attīstību, portālu BNN informē Satiksmes ministrija.

«16+1 formāta ministru sanāksmes un biznesa konferences rīkošana Rīgā mums ir liels sasniegums, jo varam sekmēt ekonomisko sadarbību starp Ķīnu un Eiropu. Es uzskatu, ka sekmīgai piegāžu ķēžu attīstībai Eirāzijas kontinentā ir būtiska loma visa reģiona, kā arī atsevišķu valstu izaugsmes veicināšanas procesā. Sevišķi būtiski ir koordinētas visu 16+1 sadarbības formāta valstu transporta un loģistikas jomas darbības, kas vērsta uz integrētu transporta koridoru attīstīšanu starp Ķīnu un Eiropu, veicinot sadarbības un investīciju projektu koordinēšanu un atpazīstamību starp iesaistītajām valstīm,» komentē satiksmes ministrs Uldis Augulis.

Kā zināms, Latvijai uzticēta loģistikas koordinatora loma 16+1 formātā. Tas veicinās informācijas apmaiņu transporta un loģistikas pakalpojumiem Ķīnā un 16 Centrālās un Austrumeiropas valstīs, tostarp Latvijā. Tādējādi tiks nodrošināta ciešāka publiskā un privātā sektora sadarbība un saskaņota rīcība, lai nodrošinātu maksimāli efektīvu piegāžu ķēžu attīstību, uzlabojot robežšķērsošanu starp iesaistītajām valstīm, novēršot šaurās vietas un mazinot administratīvo slogu, norāda ministrijā.

Kā viena no konferences tēmām, par kuru spriedīs transporta ministri, būs konteinervilcienu maršrutu attīstīšana starp Ķīnu un Eiropu, uzsvaru liekot uz videi draudzīgiem dzelzceļa transporta maršrutiem un stiprinot šo sauszemes transporta koridoru konkurētspēju.

Ministri piedāvās savu redzējumu par 16+1 formāta koordinācijas mehānismiem, lai nonāktu pie efektīvākā risinājuma. Sanāksmes noslēgumā tiks pieņemtas «Rīgas vadlīnijas».

Savukārt konferences otrajā dienā notiks biznesa konference, kuras dalībnieki diskutēs par potenciālajiem investīciju projektiem starp Ķīnu un 16 Centrālās un Austrumeiropas valstīm.

Biznesa konferencē paredzēts spriest par nepieciešamību turpināt attīstīt inovatīvus, ilgtspējīgus, efektīvus, drošus un ekonomikai un videi draudzīgus multimodālo piegāžu ķēžu risinājumus, transporta koridorus un Āziju un Eiropu savienojošus maršrutus, lai nodrošinātu pieaugošos tirdzniecības apjomus starp Āziju un Eiropu. Biznesa pārstāvji arī diskutēs par Ķīnas Jaunā zīda ceļa iniciatīvu Viens ceļš, viena josta (One Belt, One Road), kas paredz savienojamības un sadarbības attīstīšanu Eirāzijas kontinentā. Tiks apspriesti arī citi jautājumi.

Latvijas pārstāvji prezentēs Latvijas integrēto piedāvājumu tranzīta koridora efektīvai izmantošanai, jaunu kravu plūsmu piesaistei un ar vien plašāku loģistikas pakalpojumu attīstībai.

Paredzēts, ka konferenci apmeklēs aptuveni 200 pārstāvji gan no privātā, gan no valsts sektora.

Ķīnas un 16 Centrālās un Austrumeiropas valstu sadarbības formāts 16+1 paredz veicināt Ķīnas sadarbību ar 16 Eiropas valstīm (Čehiju, Igauniju, Ungāriju, Latviju, Lietuvu, Rumāniju, Slovākiju, Slovēniju, Bulgāriju, Horvātiju, Poliju, Maķedoniju, Melnkalni, Serbiju, Albāniju, Bosniju un Hercegovinu) dažādās jomās, tostarp loģistikā un transportā.

Ref: 102.000.102.12692

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas