Rīgas brīvosta akceptē līgumu ar RCT par Krievu salas nomu


Rīgas brīvostas valde otrdien, 30.decembrī, vienbalsīgi akceptēja līguma projektu ar uzņēmumu Rīgas Centrālais terminālis (RCT) par uzņēmuma darbības pārcelšanu no Rīgas centra uz Krievu salu, informē Rīgas brīvostā.

18.decembrī līguma projekts jau tika izskatīts Rīgas brīvostas valdes sēdē un «saskaņots par 99%». Galīgais akcepts līguma projektam sniegts šodien. Līgumu brīvostas pārstāvis plāno parakstīt šodien.

Kā ziņots, lai Krievu salas vērienīgo projektu varētu pabeigt laikā, Rīgas ostai jāpanāk vienošanās ar stividorkompānijām RCT un Strek, kurām līdz 2016.gada decembrim ir jāpārceļ kravu apkalpošana no Rīgas centra uz Krievu salu. Ostas pārvalde ar Strek līgumu jau ir parakstījusi, bet ar otru kompāniju tas vēl nav paveikts, jo pastāvēja nesaskaņas starp brīvostas pārvaldi un RCT.

Saistībā ar to valsts pārstāvji Rīgas brīvostas valdē septembrī rosināja atstādināt no amata brīvostas pārvaldnieku Loginovu. Valdes balsojumā šis ierosinājums tika noraidīts, jo pret to iebilda Rīgas domes pārstāvji valdē. Satiksmes ministrija pēc šī lēmuma paziņoja, ka tiesībsargājošajām iestādēm būtu jāvērtē Rīgas brīvostas valdes locekļu personīgā atbildība, bet valdei būtu «jāmeklē jauns pārvaldnieks, nevis jāmēģina piesegt esošais». Vēlāk satiksmes ministrs Anrijs Matīss skaidroja, ka brīvostas un RCT starpā sarunas notiek un viņam neesot pamata personīgi iejaukties šajos procesos.

Ja abas puses nevienosies, tikšot pārtraukts Eiropas finansējums un projekts. «Ar būvniekiem jau līgums ir noslēgts, un celtnieki Krievu salā būvē. Kā varat pārliecināties, liela daļa jau ir uzbūvēta – gan piestātnes, gan krasta infrastruktūra. Kad šis darbs tiks pabeigts, kādam par to būs jāmaksā,» atzina Matīss.

Lēmumu par ostas pārcelšanu no pilsētas centra uz Krievu salu Rīgas domes deputāti pieņēma 2009.gada vasarā. Eiropas Komisija 2012.gada 2.aprīlī apstiprināja Latvijas lielo Kohēzijas fonda projektu, kas paredz infrastruktūras attīstīšanu Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no Rīgas centra. Kopējās projekta izmaksas ir 104 miljoni latu (148 miljoni eiro), no tām Kohēzijas fonda finansējums ir 54 miljoni latu (77 miljoni eiro).

Kā iepriekš norādīja valdes priekšsēdis Andris Ameriks, ja Eiropas Komisija kādā no līguma punktiem nepiekritīs, tad līgums nestāsies spēkā un «atgriezīsimies dzelžainajā variantā».

Tāpat Ameriks uzsvēra, ka līgums ar RCT esot tieši tāds pats, kāds noslēgts ar otru nomnieku Strek. Esot gan dažas juridiskas nianses saistībā ar kravu apjomu un saturu. Uz jautājumu, vai osta plānojusi uzņēmējam finansiāli palīdzēt pēc pārvākšanās uz Krievu salu, ņemot vērā, ka uzņēmējam jāiegulda visai iespaidīgas investīcijas, Ameriks norādīja, ka ir vairāki jautājumi, kas skar vides jomu, kur varētu skatīt ostas atbalsta tālākos projektus, taču atbilstoši vienam nosacījumam – lai tas netraucētu valsts atbalsta programmai, lai tas neietekmētu kopumā Eiropas projekta realizāciju. Uzņēmējs viennozīmīgi esot apgalvojis, ka ir gatavs pārcelties uz Krievu salu, norādīja Ameriks. Viņš arī atzina, ka RCT neliela daļa kravu – 4% līdz 5% -, kurām nav ietekmes uz dzīves kvalitāti, paliks pašreizējā pārkraušanas vietā. Tas gan esot saistīts ar Latvijas likumdošanas plānošanas dokumentiem un zemes izmantošanas funkciju.

Ref: 102.000.102.8934

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas