Šajos Ziemassvētkos cilvēki ēduši veselīgāk nekā pērn

Šogad Ziemassvētku laikā iedzīvotāju iepirkumu grozs kļuvis veselīgāks – ievērojami vairāk nekā pērn svētku galdam iegādājās zivis,  mandarīnus, kā arī citus augļus un dārzeņus.

Pieprasījums audzis arī piparkūkām un virknei svētku atribūtu, liecina Maxima Latvija pārdošanas dati.

Svētkos tradicionāli populārākie ir citrusa augļi, pirmajā vietā svētku dienās ierindojās mandarīni, tiem sekoja pomelo un apelsīni. Savukārt kūkas pircēji svētkiem iegādājās nelielas, vispopulārākā bija Medus kūka 350 gramu iepakojumā, kurai sekoja tāda paša izmēra Vīnes šokolādes kūka. Trešā pirktākā bija Meistara markas kūka Šokolādes kūka ar biezpienu un riekstiem.

Savukārt iecienītāko gaļas produktu vidū ir iekļuvusi gan cūkgaļa, gan putnu gaļa. Vispopulārākā bija svaiga cūkgaļas kala karbonāde, otrajā vietā ierindojās svaigs cālis un trešajā vietā tītara gaļas kotlešu masa. Bet starp populārākajiem cepešiem pirmajās divās vietās ir tieši cāļa gaļas marinādes, trešajā vietā atstājot cūkgaļas cepeti.

Pirktākie saldumi šajās dienās bija dažādas dāvanām piemērotas šokolādes: svētku tematikai atbilstošā šokolādes figūra Santa, konfekšu kārba Raffaello un šokolādes ola Kinder surprise.

Dekorācijas svētkiem pircēji turpināja iegādāties līdz pat pēdējam brīdim. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, iedzīvotāji svētku laikā iegādājās teju divas reizes vairāk plastmasas eglītes un par divām trešdaļām vairāk brīnumsvecītes, pieauga arī eglīšu rotājumu pieprasījums.

«Svētku dienās ievērojami audzis pieprasījums premium produktiem, kā piemēram, lasim un ikriem, kuri salīdzinot ar iepriekšējo gadu iegādāti par 75% un 46% vairāk, kas cieši saistīts ar to, ka audzis vidējais ienākumu līmenis un cilvēki gatavi tērēt vairāk. Joprojām neatņemama Ziemassvētku sastāvdaļa ir  mandarīni un piparkūkas, ko šogad iepirkumu grozos lika par 47% un 38% vairāk nekā pērn. Tāpat svētku dienās redzam, ka par ceturto daļu ir pieaudzis arī pieprasījums pēc citiem augļiem un palielinās arī dārzeņu pieprasījums,» komentē Maxima Latvija Biznesa analītikas departamenta direktore Zane Kaktiņa.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas