SM: Latvija ir gatava kļūt par aktīvu Ķīnas Jaunā Zīda ceļa iniciatīvas dalībnieku

Latvija pauž gatavību koordinēt transporta un loģistikas jomu Ķīnas un Centrālās un Austrumeiropas valstu sadarbības formātā 16+1, tādā veidā sekmējot vienu no transporta jomas prioritātēm – savienojamības veicināšanu Eirāzijas kontinentā. To otrdien, 24.novembrī, uzstājoties Centrālas un Austrumeiropas valstu 5.Ekonomikas un tirdzniecības forumā, kas norisinās Ķīnas pilsētā Sudžou, paziņoja Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš.

«Latvija uzskata, ka sekmīgai Eirāzijas piegāžu ķēžu attīstībai ir būtiska loma visa reģiona, kā arī atsevišķu valstu izaugsmes veicināšanas procesā. Mēs augstu vērtējam Ķīnas Jaunā Zīda ceļa iniciatīvu, kas ir vērsta uz savienojamības un sadarbības attīstību Eirāzijas kontinentā,» pavēstīja Ozoliņš.

SM valsts sekretārs uzsvēra, ka sevišķi būtiska ir koordinēta visu 16+1 sadarbības formāta valstu transporta un loģistikas jomas darbība,  kas vērsta uz integrētu transporta koridoru attīstīšanu starp Ķīnu un Eiropu, veicinot investīciju projektu koordinēšanu un atpazīstamību starp iesaistītajām valstīm.

Latvija ir uzņēmusies transporta un loģistikas jomas koordinatora lomu 16+1 formāta ietvaros. Tas veicinās informācijas apmaiņu par transporta un loģistikas pakalpojumiem Ķīnā un 16 Centrālās un Austrumeiropas valstīs, tādējādi nodrošinot ciešāku publiskā un privātā sektora sadarbību un saskaņotu rīcību, lai nodrošinātu maksimāli efektīvu piegāžu ķēžu attīstību, uzlabojot robežšķērsošanu starp iesaistītajām valstīm, novēršot šaurās vietas un samazinot administratīvo slogu. Tāpat tiks veicināta konteinervilcienu maršrutu attīstīšana starp Ķīnu un Eiropu, uzsvaru liekot uz videi draudzīgiem dzelzceļa transporta maršrutiem un stiprinot Jaunā Zīda ceļa sauszemes transporta koridoru konkurētspēju.

Ozoliņš norādīja, ka Ķīnas Jaunā Zīda ceļa iniciatīva stimulēs transporta attīstību starp Eiropu un Āziju, un tās ietvaros Latvijai ir lieliska iespēja piedāvāt izmantot Latvijas tranzīta koridora priekšrocības, it īpaši attiecībā uz efektīvu Ķīnas preču distribūciju Baltijas jūras reģionā.

Ķīnas un Centrālās un Austrumeiropas valstu sadarbības formāts 16+1 paredz veicināt Ķīnas sadarbību ar 16 Eiropas valstīm (Čehija, Igaunija, Ungārija, Latvija, Lietuva, Rumānija, Slovākija, Slovēnija, Bulgārija, Horvātija, Polija, Maķedonija, Melnkalne, Serbija, Albānija, Bosnija un Hercegovina) dažādās jomās, tostarp  transportā.

Ozoliņš Ķīnā atrodas Ministru prezidentes Laimdotas Straujumas darba vizītes Ķīnā ietvaros. Ceturtdien, 26.novembrī, SM valsts sekretāram paredzēta tikšanās ar Ķīnas Transporta viceministru.

Jau iepriekš ziņots, ka biedrība Baltijas Asociācija – transports un loģistika (BATL) izstrādājusi un Lielo un stratēģiski nozīmīgo investīciju projektu koordinācijas padomē ir iesniegusi priekšlikumus sadarbības veicināšanai ar Ķīnu, kas paredz turpmākos soļus un kompleksa piedāvājuma sagatavošanu Ķīnai par sadarbību 16+1 ietvaros, tajā skaitā transporta un loģistikas sekretariāta izveidi un augsta līmeņa konferences organizēšanu Latvijā.

Kā zināms, BATL vairākkārt ir vērsusi atbildīgo institūciju un amatpersonu uzmanību uz Latvijas transporta un loģistikas nozares izaugsmes iespējām Ķīnas virzienā, norādot, ka šobrīd Latvijai ir reāla iespēja uzņemties vadošo lomu un kļūt par līderi transporta un loģistikas jautājumos starp Baltijas valstīm jaunās Ķīnas iniciatīvas 16+1 ietvaros.

«Mēs vairākkārt esam uzsvēruši, ka Latvijas tranzīta nozarē ir akūta nepieciešamība diversificēt kravu plūsmu un orientēties uz citiem tirgiem, līdz ar to šobrīd ir jāveic visi nepieciešamie  priekšdarbi, lai Latvijā kļūtu par šīs 16+1 sadarbības koordinatoru, tādējādi būtiski mazinot arī transporta un loģistikas nozares atkarību no Krievijas un veicinātu sadarbības iespējas Āzijas virzienā,» iepriekš norādījusi BATL prezidente Inga Antāne.

Ref: 102.000.102.11223

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas