TikTok vairs ne tikai jauniešiem un izklaidei; to aizvien vairāk patērē cilvēki pēc 30

Šobrīd 16% Latvijas pilngadīgo iedzīvotāju ir konts lietotnē TikTok – liecina BSMS/Norstat aptaujas dati. TikTok lietotāju skaits Latvijā aug, turklāt ne tikai jauniešu vidū. Daudz TikTok lietotāju mūsu valstī ir no 18–29 gadiem (44%), bet jau šobrīd 18% ir vecumā no 30–39 gadiem, savukārt 13% no 40–49 gadiem.

Pieaug TikTok kā mārketinga komunikācijas kanāla nozīme; katrs ceturtais milenālis Latvijā seko zīmoliem TikTok.

TikTok platformai ir četri gadi (tās iepriekšējais nosaukums Musical.ly), pasaulē šo platformu lieto jau 800 miljoni cilvēku, bet Latvijā tā popularitāti ieguvusi salīdzinoši nesen. Latvijā no TikTok lietotājiem 45% lietotni izmanto ik dienu, liecina aptaujas rezultāti.

Tie vēsta, ka vairums saturu tikai patērē (51%), bet 10% aktīvi veido. Lielākoties Latvijas iedzīvotāji TikTok meklē izklaidi (65%), daudzi (23%) iedvesmojas arī ēdienu gatavošanai. TikTok aizvien pieaug influenceru jeb ietekmētāju loma – Latvijā 49% respondentu no 18–29 gadiem seko TikTok ietekmētājiem jeb TikTokeriem; līdzīgi rīkojas katrs trešais mileniālis.

«No produktu integrācijas viedokļa labākas iespējas tikt pārstāvētam TikTok ir ietekmētāju jeb influenceru mārketingam. Taču, kā iezīmē paši satura veidotāji, video sasniedzamību ir grūti prognozēt algoritmu dēļ. Plānojot ietekmētāju kampaņas šajā platformā, ir svarīga izpēte un citāda attieksme – «mēs eksperimentējam». Iesaku uzņēmumiem pārskatīt zīmola kopējo stratēģiju un paraudzīties, vai pakalpojumam, precei ir savs fanu pulks, un tad izmantot TikTok lietotāju ģenerēta satura veicināšanai un lojalitātes palielināšanai,» norāda BSMS Mārketinga nodaļas direktors Deniss Ševeļovs.

Viņam piekrīt digitālā mārketinga speciālists un aģentūras MIXD stratēģiskais direktors Raimonds Grasmanis: «TikTok Latvijā šobrīd ļoti strauji aug. Jebkuram uzņēmumam, kas spēj radīt šai videi pielāgotu saturu, ir vērts būt TikTok. Redzam, ka TikTok spēj ietekmēt cilvēku lēmumus, turpmākās darbības un izvēles.»

Arī sociālo mediju satura autore, viena no Latvijas populārākajām TikTok’erēm Elīna Pakalne ir pārliecināta, ka TikTok ir platforma, kas šobrīd rada un nosaka vadošās tendences apģērbā, mūzikā, ēdienu gatavošanā, preču izvēlē.

Ekspertu teikto apstiprina BSMS/Norstat dati, jo 42% respondentu atklāj, ka meklējuši TikTok dzirdētu mūziku (piemēram, YouTube, Spotify utt.); savukārt 37% pielietojuši TikTok redzētu informāciju (piemēram, recepti, life hack, noskatījušies filmu utt.).

«Dati liecina, ka TikTok mārketinga komunikācijā ir vērtīgs kanāls. Jau tagad paredzu, ka aizvien vairāk vietējie mūziķi un ierakstu zīmoli izmantos platformu produkcijas popularizēšanai,» secina Ševeļovs, uzsverot, ja regulatoru nostājas nemainīsies, 2022.gadā šis kanāls būs īpaši pieprasīts FMCG jeb ikdienas patēriņa preču segmentā, kas vēlas sasniegt Gen Z paaudzi, bet tam jāgatavojas jau tagad, lai zīmola ienākšana TikTok būtu autentiska, kas Gen Z ir ārkārtīgi svarīgi.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas