Uzņēmējs: Strādāt Ventspilī ir tāpat kā iet pa šķēršļu joslu

Larss Panclafs

SIA Ventspils nafta termināls (VNT), viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem Ventspilī ar lielāko kravu apgrozījumu Ventspils brīvostā, atvēlējis piecus miljonus eiro pastāvīgas tvaiku savākšanas iekārtas (TSI) uzstādīšanai Ventspils ostas teritorijā. TSI projekta nodošanu ekspluatācijā VNT plānoja veikt līdz 2017.gada novembrim, taču Ventspils pašvaldības iestāžu un Ventspils brīvostas pārvaldes radītie birokrātiskie šķēršļi kavē projekta ātru un efektīvu izpildi, portālu BNN informē uzņēmums.

«Es pirmo reizi savā līdzšinējā darba pieredzē saskāros ar šādu dīvainu situāciju, kuru radījušas projekta saskaņošanā un realizācijā iesaistītās institūcijas, kuras pašas skaļi pauž nepieciešamību šādas iekārtas uzstādīšanai!» komentē VNT ģenerāldirektors Larss Panclafs.

VNT uzsākot TSI projekta realizāciju, saskārās ar šīs iekārtas izvietojuma problēmu, jo VNT nav tiešu nomas attiecību muliņu teritorijā ar Ventspils brīvostu, kas ir attiecīgā valsts īpašumā esošā zemes gabala valdītājs. Kā ziņots, tikai 2015.gada beigās VNT atrisināja šo jautājumu un panāca vienošanos ar AS Ventbunkers par nepieciešamā zemes gabala nomu. Šī gada 22.februārī abi uzņēmumi iesniedza Ventspils brīvostas pārvaldei kopīgu iesniegumu par zemes gabala nodošanu nomā VNT. Savukārt Ventspils brīvostas pārvalde norādīja, ka saistībā ar 2008.gadā uzlikto arestu AS Ventbunkers akcijām tā nevar lemt par AS Ventbunkers nomā esošā zemesgabala nodošanu nomā līdz prokuratūras atzinuma saņemšanai par šķēršļu neesamību šādai rīcībai.

VNT vērsās Rīgas apgabaltiesas Krimināllietu tiesas kolēģijā un saņēma nepieciešamo atzinumu, kas apstrīd Ventspils brīvostas pārvaldes sākotnēji pausto viedokli un kalpo par pierādījumu, ka Ventspils brīvostas pārvaldei ir tiesības un kompetence izlemt jebkādus jautājumus un pieņemt lēmumus attiecībā uz tās valdījumā esošajiem zemes gabaliem, kuri ir nodoti AS Ventbunkers nomā. Minēto Rīgas apgabaltiesas Krimināllietu tiesas kolēģijas izsniegto dokumentu VNT ir iesniedzis Ventspils brīvostas pārvaldei šā gada 13.maijā.

Tāpat jau četrus mēnešus Ventspils brīvostas pārvalde nav izsniegusi tehniskos noteikumus TSI būvprojekta detalizētai izstrādei. Šie noteikumi ir standarta tipa dokuments, kuram jābūt brīvi pieejamam Ventspils brīvostas pārvaldes zemes nomniekiem un jākalpo par pamatu to attīstības veicinošu projektu izstrādei, skaidro uzņēmums.

Pēc VNT lūguma Ventspils brīvostas pārvalde uzaicinājusi VNT pārstāvi uz piektdienas, 27.maija Ventspils brīvostas ārkārtas valdes sēdi. VNT cer, ka Ventspils brīvostas ārkārtas valdes sēdē, kurā ievērojama pārstāvniecība pieder arī Ventspils pilsētas domei, visi VNT problēmjautājumi saistībā ar TSI būvprojekta īstenošanu, tajā skaitā zemes nomu un tehnisko noteikumu izsniegšanu, tiks beidzot atrisināti profesionālas un operatīvas sadarbības ceļā.

«Strādāt Ventspilī ir tāpat kā iet pa šķēršļu joslu! Dīvaini ir tas, ka Ventspils pašvaldības iestādes no vienas puses uzsver TSI uzstādīšanas nozīmību Ventspils kopienai, ka arī izsaka neapmierinātību par kravu apjomu krišanos Ventspils ostā un vietējo uzņēmumu zemiem darba rezultātiem, tomēr no otras puses nepieliek pūles, lai atbalstītu VNT iniciatīvas, kas ir vērstas uz vides aizsardzību un naftas produktu pārkraušanai pievilcīgas vides nodrošināšanu naftas produktu plūsmu piesaistīšanai Ventspilij,» uzsver Panclafs.

BNN jau vēstīja, ka VNT sākotnēji plānoja pastāvīgas TSI projektu realizēt līdz 2017.gada novembrim, bet pagaidu TSI uzstādīt līdz šī gada 15.maijam, kas jau ir pagājis.

«Mēs VNT patiesi ticam, ka tagad, kad VNT ir piedāvājis konkrētus risinājumus, ir pienācis laiks visām iesaistītajām pusēm gan Ventspils pašvaldības iestādēm, gan Ventspils brīvostas pārvaldei uzņemties atbildību un sākt rīkoties. Galvenie ieguvēji TSI uzstādīšanas rezultātā ir vietējie iedzīvotāji, taču TSI ļaus arī terminālim attīstīt savu darbību, kas nepamatotu pašvaldības lēmumu dēļ bija liegta vairāku gadu garumā. VNT attīstība dos lielāku pienesumu Ventspils brīvostai, Ventspils pilsētai un visai valstij nodokļu un cita finansiāla atbalsta formā,» norāda VNT ģenerāldirektors Panclafs.

Ref: 102.000.102.12820

Saistītie raksti

3 KOMENTĀRI

  1. tO NKA ŠIS uzņēmums INDĒ PILSĒTĀ CILVĒKUS AR BENZĪNU PAR TO KLUSĒ, cik daudz cilvēki slimo ar elpu ceļu traucējumiem, cik daudz astmas gadījumu, logus atvērt nav ierspējams BENZĪNA SMAKA NĀK ISTABĀS VAI TAS ŠIM ĀRZEMJU UZŅĒMEJAM SKAITĀS NORMĀLI?

  2. Ja Aivars visu laiku nemestu sprungulus spiekos tad sen pilseta ne smakas nebutu jo visas benzina smakas savaktu tsi. Bet aivaram ir izdevigi kad dzimtlaudis doma ka aivars cinas par vinu labvelibu un tie sliktie ir nafta un bunkers, bet patiesiba aivars,jebsu ta devetais baklazanu karalis ir istais iemesls kapec visa ventspils smird jo vina gluzi vienkarsi dara visu lai nafta nevaretu sis smakas savakt.

    Rezume. Domajiet par ko balsot. Kaut reizi pirms iemest urna lapinu domajiet par ko balsojiet. Par stagnaciju un oligarhiju vai attistibu un dzives kvalitati.
    Domajiet. Galva nav tikai tapec lai butu kur likt cepuri.

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas