Uzņēmums: Telpas zem Rail Baltica estakādēm derētu jaunu pakalpojumu izveidei

Izbūvējot Rail Baltica dzelzceļu uz estakādēm vai pārvadiem, rodas plaša brīvtelpa, ko var izmantot ne tikai jaunai un mobilitāti veicinošai satiksmes infrastruktūrai, bet arī sabiedrības komforta paaugstināšanai un dažādu jaunu pakalpojumu izveidei, pauž SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas.

To novērtētu pasažieri, gājēji, velobraucēji. Turpmāk šādu telpu varēs pilnvērtīgi izmantot nepieciešamajām transporta funkcijām.

To sekmēs 30.jūnijā Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros valdības atbalstītie grozījumi dzelzceļa zemes nodalījuma joslas ekspluatācijas noteikumos, kas papildina dzelzceļa nodalījuma joslā pieļaujamās darbības.

«Rail Baltica Centrālās stacijas izbūve nodrošinās divu pilsētas daļu savienošanu: Vecrīgas, Centrāltirgus un Latgales priekšpilsētas, jo dzelzceļš Rīgas centrā ienāks pa estakādi esošā dzelzceļa uzbēruma vietā. Noraktā uzbēruma daļa u.c. risinājumi Rīgas centrā ļaus pat par 25% palielināt publisko ārtelpu, jauniegūtā teritorijā nodrošinot attīstības iespējas jauniem pakalpojumiem un labvēlīgai videi pilsētas iedzīvotājiem,» saka Rail Baltica projekta ieviesēja Latvijā, uzņēmuma Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

«Pateicoties šiem noteikumu grozījumiem, ieguvums ir ne tikai dzelzceļam un dzelzceļa pasažieriem, arī citu transporta veidu pasažieriem – autobusu, lidmašīnu u.c., bet arī gājējiem un velobraucējiem.»

«Valdības pieņemtie noteikumu grozījumi nozīmē, ka, piemēram, Centrālajā stacijā zem stacijas pasažieru platformām varēs izbūvēt arī multimodālo sabiedriskā transporta mezglu, lai vēl pilnvērtīgāk nodrošinātu stacijas iekļaušanos pilsētas transporta sistēmā. Tāpat arī Rīgas starptautiskā autoosta varēs turpināt autobusu un pasažieru apkalpošanu tai piederošajā zemes gabalā,» komentē Eiropas Dzelzceļa līnijas Projektu ieviešanas un vadības departamenta direktors Einārs Jaunzems.

«Savukārt brīvtelpu zem Rail Baltica estakādes starptautiskās lidostas Rīga teritorijā varēs izmantot kā autostāvvietu, tādējādi nesamazinot jau pieejamo stāvvietu skaitu,» turpina Jaunzems.

Eiropas Dzelzceļa līnijas norāda, ka Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros valdība atbalstīja grozījumus dzelzceļa zemes nodalījuma joslas ekspluatācijas noteikumos. Tie papildina dzelzceļa nodalījuma joslā pieļaujamās darbības un ir saskaņoti ar ES regulu dzelzceļa drošības jomā. Noteikumi paredz, ka dzelzceļa nodalījuma joslā ir atļauta apkalpojošās transporta infrastruktūras būvniecība, piemēram, autostāvvietas, stāvparki, dzelzceļa pasažieru stacijas, lidostas, autoostas ēkas u.c.

Lasiet arī: Pabeigta būvniecības pamatrisinājumu izstrāde Rail Baltica Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas projektā

Rail Baltica dzelzceļa būvniecības risinājumi vairākās vietās, piemēram, starptautiskajā lidostā Rīga, Rīgas Centrālajā dzelzceļa mezglā, Rīgas starptautiskajā autoostā, paredz dzelzceļa infrastruktūras novietošanu uz paaugstinātām konstrukcijām (estakādēm), zem kurām veidosies brīva telpa. Tagad iespējama šo telpu izmantošana transporta kustības, transporta pakalpojumu, transporta apkalpošanas, kā arī citu transporta, īpaši sabiedriskā, vajadzību nodrošināšanai.

Dzelzceļa zemes nodalījuma joslas ekspluatācijas noteikumi ir saistīti ar būvprojekta izstrādes procesu un lokālplānu izstrādi. Gan būvprojekta, gan lokālplāna risinājumi tiks saistīti ar dzelzceļa infrastruktūras nākotnes funkcionalitāti, ievērojot dzelzceļa ekspluatācijas un vilcienu kustības drošību.

Jau ziņots, ka Rail Baltica projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka Rail Baltica izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka Rail Baltica dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas