Uzturzinātnieku viedoklis: kas ir veselīgāks – pilnpiens vai maztauku piens

 

Bieži var dzirdēt cilvēkus sakām, ka viņi dzirdējuši, ka pilnpiens ir veselīgāks, jo attaukotajā pienā ir daudz cukura.

Bet kā tad īsti ir?

Uz šo jautājumu savu atbildi piedāvā sertificiēts dietologs ar doktora grādu uzturzinātnē – Kriss Mohrs.

Pirmkārt, piens (maztauku, 1%, 2% un pilnpiens), kurā nav pievienotas citas vielas, satur 12 gramu dabiskā cukura uz tasi. Ne vairāk un ne mazāk. Šis cukurs, saukts par laktozi, nav tas pievienotais cukurs, kura lietošanu uztura zinātnieki iesaka samazināt.

Tikai tauku daudzums pienā izmaina kaloriju skaitu tajā. Vienā tasē maztauku piena ir apmēram 90 kaloriju, bet tasē pilnpiena – apmēram 145 kalorijas.

Visu citu uzturvielu skaits – kalcija, kālija, D vitamīna un pārējo – ir tāds pats.

Kurš tad ir labāks: pilnpiens vai maztauku piens?

Tas atkarīgs no konkrētā cilvēka.

Ja cilvēkam ir liekais svars un viņš regulāri dzer treknu pienu, būtu labi pāriet uz attaukoto piena versiju, jo tā ietaupītos daudz kaloriju.

No otras puses, ja cilvēku neinteresē svara zaudēšana, bet drīzāk pieņemšanās svarā, sportiskā snieguma uzlabošana vai pēc iespējas pilnvērtīgāka uzturvielu uzņemšana, tad var mierīgi dzert pienu ar pilnu tauku saturu.

Avots: menshealth.com

Saistītie raksti

2 KOMENTĀRI

  1. Protams, ka pilnpiens ir daudz veselīgāks nekā vājpiens. Arī biezpiens, kas gatavots no pilnpiena, ir pilnvērtīgs un ar to garantēti var uzņemt kalciju (Ca), bet ar vājpiena biezpienu nav garantijas. Bērniem galīgi nav ieteicams dot vājpiena produktus.

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas