Vai nāksies sadalīt Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmumu?

Lins Jegelevičs (Linas Jegelevičius) speciāli BNN

Eiropas Komisija, kas drīzumā noslēgs izmeklēšanu pret Lietuvos Geležinkeliai saistībā ar sliežu demontāžu posmā līdz Latvijas robežai pie Reņģes, pieļāvusi, ka Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmums tiks sodīts ar prāvu naudas sodu un tam būs sliežu ceļš jāatjauno. Otra iespēja ir sadalīt Lietuvos Geležinkeliai divos atsevišķos uzņēmumos.

Otrajā gadījumā viens no uzņēmumiem būtu atbildīgs par infrastruktūru, otrs – par kravas un pasažieru pārvadājumiem.

Eiropas Komisija izmeklēšanu uzsākusi, pieļaujot, ka Lietuvos Geležinkeliai kā monopolists valstī ir pārkāpis Eiropas Savienības regulējumu brīvas konkurences jomā.

Ar Eiropas Komisijas transporta komisāri Violetu Bulcu (Violeta Bulc) pagājušajā nedāļā tikās Lietuvas satiksmes un sakaru lietu ministrs Rimants Sinkevičs (Rimantas Sinkevičius).

Pēc tikšanās ministrs presei skaidrojis: «Viena iespēja ir naudassods un apņemšanās atjaunot posmu līdz Latvijas robežai, bet otra ir nodalīt darbības jomas – infrastruktūru un pārvadājumus».

Saskaņā ar Sinkeviča pausto valstij lēmuma pieņemšanai ir viens mēnesis, taču, ja valsts izlemtu sadalīt Lietuvos Geležinkeliai, uzņēmumam būtu jādod papildu laiks, jo sadalīšana būtu sarežģīts process.

Ministrs preses pārstāvjiem nav arī noliedzis iespēju, ka Lietuva varētu vērsties tiesā pret Eiropas Komisiju, ja pēdējā naudas sodu tiešām piespriestu.

Amatpersonas nav nosaukušas iespējamā naudas soda apmēru, bet Lietuvas prese citē nopludinātas ziņas, ka tas varētu sasniegt 43 miljonus eiro.

Ref: 111.111.103.3567

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas