Vairākums Latvijas iedzīvotāju Ziemassvētkos mielosies ar cepeti

Iedzīvotāju aptaujas, ko pārtikas nozares ražotāji un mazumtirgotāji regulāri veic pirms Ziemassvētkiem, jau vairākus gadus pēc kārtas rada līdzīgu ainu – Ziemassvētku un Jaunā gada svētku mielastu vairākums Latvijas iedzīvotāju nevar iedomāties bez tradicionāla cūkgaļas cepeša.

Tomēr pēdējos divos gados ir vērojamas arī dažas izmaiņas patērētāju paradumos. Arvien vairāk pircēju dod priekšroku vieglākai vistas gaļai, cūkgaļas cepeša vietā vai arī papildus tam izvēloties celt svētku galdā cepeškrāsnī ceptu vistiņu, norāda uzņēmumā Rīgas Miesnieks.

«Jau vairākus gadus pēc kārtas var vērot izmaiņas patērētāju pieprasījumā pēc marinētas gaļas,» stāsta AS Rīgas Miesnieks mārketinga vadītāja Juliāna Juškeviča. «Ja marinētas cūkgaļas pārdošanas apjomi paliek nemainīgi, vai pat ar tendenci nedaudz samazināties, tad pieprasījums pēc marinētās vistas gaļas pieaug katru gadu par 10-20%. Tas attiecās gan uz vasaras sezonu, kad populārākie produkti ir cāļa pusspārni, stilbi un fileja dažādās marinādēs pagatavošanai uz grila, tā arī ziemas sezonā, kad vispieprasītākais produkts ir cālis cepšanai cepeškrāsnī».

Ja vistas gaļas patēriņa pieaugumu nenoliedzami apliecina Centrālās statistikas pārvaldes dati par dažādu gaļas veidu patēriņu uz vienu iedzīvotāju, tad citu tendenci novēro paši gaļas ražotāji. AS Rīgas Miesnieks tirgus izpētes dati un novērojumi liecina, ka pieaug to iedzīvotāju skaits, kas labprātāk izvēlas jau cepšanai sagatavotus produktus. «Latvijas iedzīvotāji arvien vairāk novērtē lietošanai gatavu vai cepšanai jau sagatavotu produktu priekšrocības, kas ļauj ietaupīt laiku svētku cienasta sagatavošanai un nodrošina garantētu tā garšu un kvalitāti. Priekšroku svētkos viņi dod iespējai pavadīt laiku kopā ar ģimeni un ciemiņiem, bet ne ilgas stundas stāvēt pie plīts,» skaidro Juškeviča.

102.000.102.6183

Saistītie raksti

1 komentārs

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas