Venstpils ostā par vairāk nekā 12 miljoniem atjaunots Ziemeļu mols

Noslēgušies pēdējo gadu lielākie būvniecības darbi Ventspils brīvostā – lielākās ostas hidrobūves – Ziemeļu mola atjaunošana, kas izmaksāja vairāk nekā 12 miljonus eiro. Līdz ar to pabeigta abu Ventspils molu, kas veido jūras vārtus, atjaunošana, informē brīvostas sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Ieviņa.

Ventspils ostas moli to tagadējā veidolā būvēti pirms vairāk nekā 100 gadiem. Pēdējie atjaunošanas un pārbūves darbi veikti pagājušā gadsimta 70.–90.gados, bet šopavasar pabeigtie ir visu laiku vērienīgākie mola atjaunošanas darbi. Ventspils Dienvidu mola 2,4 miljonus eiro vērtie atjaunošanas darbi noritēja 2018.gadā, bet Ziemeļu mola atjaunošana sākās 2019.gadā.

Ziemeļu mols ir viena no stratēģiski nozīmīgākajām ostas hidrobūvēm. Mols ir pusotru kilometru gara būve, kas no cietzemes iestiepjas jūrā un pasargā ostu no viļņiem, ledus un smilšu sanesumiem.

Atšķirībā no Dienvidu mola Ziemeļu mols papildus pilda arī rūpnieciskas funkcijas, jo tur ierīkotas svarīgas komunikācijas, kas kalpo kuģu iekraušanai.

Ziemeļu mola garums ir 1 522 metri, bet lielākā daļa no tā konstrukcijas atrodas zem ūdens.

Daži atjaunošanas darbu fakti

• Atjaunošanas laikā pavisam izgatavoti un uzstādīti:

o 45 tonnu smagi betona masīvi – 220 gab.;

o 13 tonnu smagi betona masīvi – 855 gab.;

o 5 tonnu smagi tetrapodi – 2150 gab.

Šo betona masīvu izgatavošanai patērēts apmēram 16,3 tūkstoši kubikmetru betona.

• Molā iebūvēti apmēram 6500 kubikmetri akmeņu ar diametru no 0,25–0,75 m.

• Demontēts ap 330 tonnu veco tehnoloģisko cauruļvadu.

• Izbūvēta jauna tērauda rievpāļu aizsargsiena apmēram 230 metru garumā.

• Mola ķermeņa monolitizēšanai (tukšumu aizpildīšanai) patērēts ap 3530 kubikmetru betona. Esošās viļņu aizsargsienas remontam no ostas akvatorijas puses patērēts betons apmēram 640 kubikmetru apjomā un 9 tonnas tērauda stiegrojuma.

• Būvdarbu laikā izrakts, šķirots un atbērts atpakaļ akmens materiāls apmēram 12 tūkstošu kubikmetru apjomā.

• Esošo elektroapgādes, vadības un automatizācijas sistēmu kabeļu pārnešanas darbu ietvaros demontēti gandrīz 19 kilometri dažāda veida elektroapgādes kabeļu un apmēram tikpat izbūvēti no jauna, kā arī demontēti gandrīz 54 kilometri dažāda veida vadības un automatizācijas kabeļu un apmēram tikpat izbūvēti no jauna.

Kopējās mola atjaunošanas projekta izmaksas – 12,3 miljoni eiro. Projektu līdzfinansē Eiropas Savienības Kohēzijas fonds.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas