Viņķele: Pedagogiem trūkst zināšanu par bērniem ar speciālām mācību vajadzībām

«Bērniem ar mācīšanās traucējumiem skolās ir jāsaņem visa nepieciešamā palīdzība, lai pilnvērtīgi iekļautos mācību procesā un attīstītu savus talantus. Taču šobrīd viena no lielākajām problēmām ir tā, skolās pedagogiem nav nepieciešamo zināšanu un prasmju, lai spētu identificēt bērnus, kuriem vajadzīga papildu palīdzība,» uzsver Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšsēdētāja Ilze Viņķele.

Viņa norāda, ka pedagogiem trūkst zināšanu par efektīvām pedagoģijas metodēm, kā ar šiem skolēniem strādāt. «Varam aprīkot skolas ar vismodernākajām tehnoloģijām, taču tā būs izšķērdēta nauda, ja skolotāji nemācēs tās likt lietā,» skaidro Viņķele. .

Kā deputātiem sēdē šodien uzsvēra Valsts izglītības satura centra (VISC) pārstāve Liene Voroņenko, kas vada Eiropas Sociālā fonda projektu par atbalstu izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai, skolotāji galvenokārt strādā ar bērniem, kuriem ir vidēji sasniegumi. Bērni ar speciālām vajadzībām vai mācību grūtībām, kā arī izglītojamie ar īpaši augstiem mācību sasniegumiem, nereti tiek atstāti novārtā, informē Saeimas Preses dienests.

Plānotie atbalsta pasākumi izglītojamo kompetenču attīstībai, ar ko deputātus šodien sēdē iepazīstināja VISC pārstāve, lielu uzmanību paredz veltīt tieši pedagogu un atbalsta personāla profesionālajai pilnveidei, lai attīstītu prasmes strādāt gan ar bērniem, kuriem mācības sagādā lielākas grūtības, gan ar īpaši apdāvinātajiem.

Saeimas Preses dienests vēsta, ka īpaša uzmanība plānota ne vien pedagogu, bet arī atbalsta personāla – logopēda, speciālā pedagoga, psihologa un citu speciālistu – pastiprinātai iesaistei mācību procesā, kā arī bezmaksas mācību un ārpusstundu pasākumiem. Tāpat paredzēts nodrošināt efektīvāku agrīno diagnostiku, piemēram, speciālus lasītprasmes monitoringus un citus testus skolā.

Projekta izstrādē ņemta citu valstu labākā pieredze, un tā kopējais finansējums ir 32 miljoni eiro apmērā. Paredzēts, ka tajā iesaistīsies 35 procenti no visām izglītības iestādēm.

Satraukumu par to, vai iecerētais projekts sniegs nepieciešamo atbalstu bērniem ar specifiskiem mācīšanās traucējumiem, sēdē pauda vairākas vecāku organizācijas.

Kā informēja Viņķele, komisija pie šī jautājuma atgriezīsies arī nākotnē, vienlaikus uzsverot, ka projektā izvēlēts pareizais virziens, pastiprinātu uzmanību veltot darbam ar pedagogu un atbalsta personāla profesionālo pilnveidi, nevis koncentrējoties vien uz tehnoloģisku risinājumu meklējumiem.

Ref:224.000.103.329 

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas