Ziemā saremontēti 8 500 kvadrātmetri bedru; šī gada finansējums – 10 miljoni

Ziemas trijos mēnešos – novembrī, decembrī, janvārī – saremontēti ap 8 500 kvadrātmetriem bedru. Vienlaikus vislielākais darbu apjoms atlikts uz pavasara un vasaras mēnešiem, kad tiks veikts masveida bedrīšu remonts, informē Latvijas Valsts ceļi.

Kā skaidro uzņēmumā, to iespējams uzsākt, kad diennakts gaisa temperatūra nenoslīd zem plus 5 grādiem pēc Celsija, kas ļauj nodrošināt remontā izmantojamo materiālu noturību, un parasti šādi apstākļi iestājas aprīļa mēnesī.

Tiek prognozēts, ka bedrīšu remonta apjoms šogad būs līdzīgs kā iepriekšējos gados. Vidēji gadā tiek saremontēti 550 – 600 tūkstoši kvadrātmetri bedru. Arī šim mērķim paredzētais finansējums būs līdzīgs kā iepriekš – ap 10 miljoniem eiro gadā.

Kopumā 2014.gadā paredzēts 81 būvdarbu iepirkums, no kuriem 15 ir Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansēti objekti. Septiņi no minētajiem iepirkumiem jau ir izsludināti. Papildu iepirkumu plānā minētajam turpināsies darbi vienpadsmit no iepriekšējā gada pārejošos objektos.

Latvijas Valsts ceļi sola, ka periodā no aprīļa līdz jūlijam vidēji mēnesī tiek saremontēti ap 120 000 kvadrātmetru bedru. Masveida bedrīšu remonts A klases ceļos jāpabeidz līdz 1.jūnijam, B klases ceļos līdz 15.jūnijam, C klases ceļos līdz 1.jūlijam.

Remontdarbu vietās tiks noteikti īslaicīgi satiksmes ierobežojumi – darbu laikā to norises vietā lokāli tiks sašaurināta brauktuve un ierobežots braukšanas ātrums. Arī pēc darbu beigām, līdz iestrādātais materiāls iegūs nepieciešamās īpašības drošai satiksmei, remontējamajos posmos var tikt ieviests maksimālā braukšanas ātruma ierobežojums 50 – 70 kilometri stundā, kas var ilgt līdz trīs diennaktīm.

Vienlaikus uzņēmums atzīst, ka bedru remonts noteikti nav risinājums, drīzāk seku likvidēšana, un svarīgākais ir autoceļu seguma atjaunošana pēc iespējas lielākā apjomā. Lai uzlabotu esošo situāciju, valsts autoceļiem nepieciešams pietiekams, prognozējams un stabils finansējums, tajā skaitā arī no valsts budžeta, uzsver uzņēmumā.

Kopš 2010.gada finansējums valsts autoceļiem katru gadu pieaug un pēdējo trīs gadu laikā vidējais pieaugums ir 6,5% gadā.

Kopējais valsts autoceļiem paredzētais finansējums 2014. gadā ir gandrīz 250 miljoni eiro, no kuriem nepilni 136 miljoni eiro ir ES fondu līdzfinansējums.

Šogad darbi notiks apmēram 1 000 kilometru valsts autoceļu, salīdzinājumam pagājušajā gadā tie bija ap 750 kilometru, līdzīgi, kā arī 2012. un 2011.gadā.

Pieaugot finansējumam un līdz ar to arī valsts autoceļos veiktajam darbu apjomam līdz vismaz 1 135 kilometriem gadā, būs iespējams apturēt progresējošo autoceļu sabrukšanu un pakāpeniski uzlabot sliktā stāvoklī esošo autoceļu daļu, līdz ar to samazinot bedrīšu remonta apjomu un arī tam nepieciešamo finansējumu, uzsver uzņēmumā.

http://www.youtube.com/watch?v=B62d6LwXiVA

Ref:103.000.103.5061

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Ziņas