Līdz ar siltāka laika iestāšanos Lietuvas pilsētu ielās ir atgriezušies arī elektroskrejriteņi, un gājēji norāda, ka nav apmierināti ar esošajiem noteikumiem, savukārt nomas uzņēmumi sola inovācijas, raksta Lietuvas sabiedriskais medijs LRT.
Kāda no sievietēm, ko uzrunāja Lietuvas televīzija, atzina, ka elektroskrejriteņi viņu dažkārt biedē, jo tie pārvietojas nedzirdami un vadītāji nekādi nedod ziņu par tuvošanos. Citi iedzīvotāji savukārt priecājas par iespēj izmantot ērtu un vienkāršu transportlīdzekli, tomēr norāda, ka Lietuvas lielajās pilsētās nav atbilstoša regulējuma to lietošanai.
Kāds ukrainis sacīja, ka Ukrainā elektroskrejriteņiem ir ierādītas īpašas vietas, kur tos atstāt.
Lietuvas Kājāmgājēju asociācijas prezidents Eduards Kriščūns (Eduardas Kriščiūnas) piekrita, ka Lietuvā nav pietiekami stingras likumdošanas attiecībā uz elektroskrejriteņiem. Viņš sacīja: “Droši vien nav neviena paša elektroskrejriteņa vadītāja, kas kas būtu sodīts par satiksmes noteikumu pārkāpumiem vai satiksmes traucēšanu, un, dabiski, situācija neuzlabojas. Kamēr vien uzņēmuma ir ļauts turpināt darbu, tas cenšas gūt maksimālu peļņu ar minimāliem līdzekļiem. Tas nevēlas sadusmot klientus.”
Bolt, kas piedāvā gan pārvadājumus un kurjerpakalpojumus, gan elektroskrejriteņu nomu, norāda, ka tiek meklēti risinājumi. Piemēram, ja iedzīvotāji pamana nepareizi novietotu skrejriteni, tie var ziņot uzņēmumam. Kopš pērnā gada pilsētās notiek arī pārbaudes. Saskaņā ar Bolt sniegto informāciju,
sods par nepareizi novietotu elektroskrejriteni ir 20 eiro,
savukārt atkārtota pārkāpuma gadījumā var tikt bloķēts personas profils lietotnē.
Uzņēmums informēja, ka strādā pie jauninājumiem, tostarp uzlādes staciju izveides: “Mēs šogad plānojam Viļņā un Kauņā izvietot vairāk nekā 100 uzlādes stacijas. Tas darbosies pēc ļoti vienkārša principa. Novietojot elektroskrejriteni uzlādes stacijā, brauciens ir beidzies, un lietotājs saņems atlaidi nākamajam braucienam.” Šādas stacijas jau darbojas Igaunijā un Spānijā, un tiek veidotas Latvijā.
Lietuvas Ceļu policijas priekšnieks Vītauts Grašis (Vytautas Grašys) norādīja, ka viens no iemesliem elektroskrejriteņu aizliegumam Parīzē bija risku radīšana satiksmei, tomēr viņš negribētu šādas iniciatīvas apspriest saistībā ar Viļņu vai kādu citu pilsētu. Saskaņā ar policijas sniegto informāciju, pērn reģistrēti 208 negadījumi, kuros iesaistīti elektroskrejriteņu vadītāji.
Visu rakstu angļu valodā lasiet šeit: https://www.lrt.lt/en/news-in-english/19/1960966/electric-scooters-return-to-lithuanian-streets-pedestrians-dread-them-companies-promise-solutions
Lasiet arī: Tallinā diskutē par noteikumiem elektroskrejriteņiem