Igaunijas pasažieru vilcienu operators “Eesti Liinirongid”, kas strādā ar zīmolu “Elron”, nākamajā mēnesī sāks plānotās Tartu-Rīgas vilcienu līnijas testēšanu, un paredzams, ka lielākie izaicinājumi būs radiosakari un vilcienu iekļaušana Latvijas dzelzceļa koridora konstrukcijās, ceturtdien, 11.jūlijā, ziņo Igaunijas medijs ERR.
“Elron” valdes loceklis Mārts Ērenpreiss (Märt Ehrenpreis) paziņoja, ka pirmais “Stadler Flirt” vilciena testa brauciens notiks augusta vidū.
“Pirms desmit gadiem visi “Elron” vilcieni uz Igauniju kursēja caur Latviju, taču šajā laikā daudz kas ir mainījies. Tāpēc mēs plānojam novērtēt vilcienu spēju iekļauties starp dzelzceļa koridora konstrukcijām un iekārtām, kā arī pārbaudīt Latvijas dzelzceļa savietojamību ar jaunajiem radio. Pašlaik Latvijas dzelzceļā notiek vērienīgi radiotīkla rekonstrukcijas darbi, un posms Rīga-Valka šo darbu ietvaros tiks modernizēts uz jauno radiosakaru sistēmu, tāpēc mums jābūt gataviem jaunās sistēmas ieviešanai,” ERR pastāstīja Ērenpreiss.
“Elron”, “Latvijas Dzelzceļa” tehniskā inspekcija un Eiropas dzelzceļa padome vienojās, ka Latvijā nav nepieciešams atkārtoti pārbaudīt Igaunijā sertificēto ritošo sastāvu, atsaucoties uz Igaunijas, Latvijas un Lietuvas infrastruktūras līdzību.
Pastāv cerība, ka līnija varēs uzsākt darbību jau oktobrī.
“Daudz kas ir atkarīgs no tā, cik daudz atkārtotu testa braucienu pieprasīs Latvijas un Eiropas dzelzceļa iestādes un inspekcijas,” sacīja Ērenpreiss.
Ērenpreiss cer, ka Tartu-Rīgas līnija turpinās darboties arī pēc tam, kad tiks uzbūvēts “Rail Baltic”, ko plānots pabeigt līdz 2030.gadam un kas savienos Tallinu, Rīgu un Kauņu, un ka šis nav īslaicīgs projekts.
Ērenpreiss sacīja, ka biļešu cenas tiks paziņotas drīzumā.
Lasiet arī: Pasažieru vilcieni starp Rīgu un Tartu varētu sākt kursēt ne agrāk kā rudenī