“Šobrīd tiek izplatīta neprecīza informācija un dominē politiski naratīvi par to, ka “Rail Baltica” Rīgas lidostas stacijas termināli nevarēs piemērot 1520mm platuma sliedēm. Tādēļ vēlos kliedēt bažas – RIX Rīgas lidostas “Rail Baltica” termināli ir iespējams piemērot 1520 mm platuma sliedēm,” informē “Eiropas Dzelzceļa līnijas” pārstāvis Ēriks Diļevs.
Lai rastu risinājumus “Rail Baltica” izaicinājumiem un nodrošinātu iespējami ātru pasažieru pārvadāšanu, eksperti no VAS “Latvijas dzelzceļš”, sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Eiropas Dzelzceļa līnijas” un “RB Rail” AS izstrādāja piedāvājumu izveidot 1520 mm platuma dzelzceļa sliežu savienojumu no Rīgas Centrālās pasažieru stacijas līdz RIX Rīgas lidostas stacijai.
Šis risinājums ļautu izmantot “ViVi” vilcienus šajā maršrutā vēl pirms “Rail Baltica” pirmās kārtas pabeigšanas, skaidro Diļevs.
“Priekšlikums tika prezentēts nozares ministrijai, citām ministrijām, projekta partneriem un amatpersonām, kas ikdienā seko līdzi projekta norisei. Kopumā tas ir guvis konceptuālu atbalstu. Tomēr, ņemot vērā, ka šobrīd tiek izplatīta neprecīza informācija un dominē politiski naratīvi, vēlos kliedēt bažas – jā, RIX Rīgas lidostas “Rail Baltica” termināli ir iespējams piemērot 1520 mm platuma sliedēm,” uzsver Diļevs.
“Pirmkārt, būtiski uzsvērt, ka šis risinājums atšķiras no sākotnēji plānotā. “Rail Baltica” terminālis Rīgas lidostā ir būvēts Eiropas sliežu platumam (1435 mm), tāpēc pastāv atšķirības gabarītos, salīdzinot ar tā saucamo padomju (1520 mm) sliežu platumu. Tomēr šīs atšķirības gabarītos nav šķērslis, lai nodrošinātu risinājumu, kas atbilst pašreizējam pasažieru pieprasījumam un vajadzībām.
“Rail Baltica” Rīgas lidostas stacijas terminālī sākotnēji bija paredzēts novietot divus caurbraucošus un vienu atspoles ceļu 1435 mm platumā. Taču, pielāgojoties esošajai situācijai, ir iespējams izvietot vienu vai nākotnē pat vairākus 1520 mm sliežu ceļus, kas ļautu nodrošināt pasažieru pārvadājumus ar plānoto vilcienu intensitāti – reizi 30 minūtēs,” norāda uzņēmuma pārstāvis.
Sākotnēji viens pilnībā elektrificēts 1520 mm sliežu ceļš tiks izvietots termināļa vidusdaļā, kas būs pasažieriem visērtākais risinājums.
Nākotnē, kad būs skaidrība par turpmāko Rīgas integrācijas stratēģiju, esošo sliežu ceļu platumus varēs pielāgot citām vajadzībām. Kontakttīklu balsti tiks veidoti tā, lai tos varētu pielāgot dažādiem sliežu ceļiem.
“Sadarbojoties ar dzelzceļa ekspertiem, esam spējuši atrast risinājumu, kas nodrošina optimālu pasažieru satiksmi. Ņemot vērā ierobežoto globālā projekta finansējumus šis risinājums ir gan tehniski, gan finansiāli iespējams,” uzsver uzņēmumā “Eiropas Dzelzceļa līnijas”, kas ir projekta “Rail Baltica” nacionālais ieviesējs Latvijā.
Lasiet ari: RAKUS var zaudēt 90 miljonus eiro ES naudas jaunas slimnīcas būvniecībai