Iesniegta sūdzība iepirkumā par VID jaunās mobilās lietotnes izstrādi

Iesniegta sūdzība iepirkumā par Valsts ieņēmumu dienesta (VID) jaunās mobilās lietotnes izveidi, uzturēšanu un attīstību, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Sūdzības iesniedzējs ir SIA “ZZ Dats”. Sūdzības izskatīšanas termiņš vēl nav noteikts. 

Iepirkumu VID izsludināja augusta sākumā ar sākotnējo piedāvājumu iesniegšanas termiņu 5.septembrī, kas ir pagarināts līdz 17.septembrim.

Augustā VID ģenerāldirektore Baiba Šmite-Roķe žurnālistiem sacīja, ka jaunā VID mobilā lietotne varētu būt pieejama 2024.gada beigās vai nākamā gada sākumā.

Sākotnēji lietotnē būs pieejamas divas funkcijas – attaisnoto izdevumu dokumentu iesniegšana un algas grāmatiņa, bet laika gaitā lietotnei tiks pievienotas arvien jaunas funkcijas. 

Šmite-Roķe sacīja, ka patlaban notiek iepirkums par lietotnes izveidi, un tālākais jau būs atkarīgs no lietotnes izstrādātāja. 

Šī gada sākumā Šmite-Roķe aģentūrai LETA skaidroja, ka līdzšinējā VID mobilā lietotne tika izveidota krietni pasen, un pēdējo gadu laikā, taupot naudu, nebija atjaunotas tās versijas. Lietotnes atjaunošana mūsdienu telefonu vajadzībām prasītu aptuveni 100 000 eiro. VID pieņēma lēmumu netērēt naudu vecās lietotnes uzlabošanai, kur ir tikai viens pakalpojums, bet izmantot līdzekļus jaunas lietotnes izveidei.

Šmite-Roķe pauda šaubas, vai lietotnē varēs iekļaut visus VID pakalpojumus un, viņasprāt, diez vai tas arī ir vajadzīgs, jo visi pakalpojumi jau tāpat ir pieejami elektroniski, VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS), bet sākums būs ar biežāk lietotajiem.

VID vadītāja šogad februārī skaidroja, ka tie ir attaisnotie izdevumi, varbūt gada ienākumu deklarācijas iesniegšana, jo lielākoties tajā nepieciešamie dati ielasās automātiski. Tas varētu būt parādu stāvoklis, lai viegli var noskaidrot, vai ir nodokļu parāds vai pārmaksa. Kā viens no pirmajiem pakalpojumiem varētu būt arī algas grāmatiņas datu atjaunošana vai iesniegšana, jo tas ir biežāk sastopamais pakalpojumus, ko sniedz klātienē VID klientu apkalpošanas centros.

Vaicāta, vai arī uzņēmējiem būs pieejami lietotnes pakalpojumi, piemēram, muitas deklarāciju iesniegšana, Šmite-Roķe skaidroja, ka lietotne tiks veidota tieši ar tādu nākotnes mērķi, lai tajā ir pieejami biežāk izmantotie VID sniegtie pakalpojumi.

Šī gada marta beigās un aprīļa sākumā VID aicināja iedzīvotājus piedalīties aptaujā par topošo VID mobilo lietotni. Iedzīvotāji aptaujā varēja norādīt VID pakalpojumus, kurus vēlētos lietot mobilajā tālrunī.

Tāpat pakalpojumus, kurus būtu ērti saņemt lietotnē, tika aicināti norādīt uzņēmēji, pašnodarbinātie un grāmatveži.

Saistītie raksti

Jaunākās Ziņas