Igauņi plāno pārskatīt noteikumus vieglākajiem transportlīdzekļiem, un izmaiņu vidū plānots arī liegums bērniem līdz desmit gadu vecumam lietot elektroskrejriteņus, raksta Igaunijas medijs “ERR News.”
Elektroskrejriteņi bijusi problēma jau no brīža, kad tie parādījās uz ielām. Lai gan sākotnēji lielākas bažas radīja nomas skrejriteņi, šobrīd par pamatīgu problēmu kļūst privātie transportlīdzekļi, no kuriem liela daļa spēj uzņemt ātrumu, kas pārsniedz pilsētā noteiktos 25 kilometrus stundā. Klimata ministrs Kuldars Leiss (Kuldar Leis) norādīja, a tagad pieejami dažādu veidu transportlīdzekļi, un runa vairs nav tikai par Tallinu vai Tartu, arī citviet var novērot bīstamības pieaugumu, tādēļ nepieciešams veidot jaunu regulējumu.
Viens no ierosinājumiem, ko apspriedusi transporta komisija, ir ieviest vecuma ierobežojumu, un līdz desmit gadu vecumam neļaut izmantot elektroskrejriteņus, neatkarīgo no tā, vai ar tiem tiek braukts pa ielu, ietvi vai riteņbraucēju celiņu. Leiss skaidroja, ka šādam ierosinājumam ir pamats – ja negadījumu skaits, kuros iesaistīt pieaugušie, nav pieaudzis, tad bērnu vidū cietušo ir arvien vairāk. Šogad negadījumu, kuros iesaistīti vieglākie trasportlīdzekļi un cietuši bērni, esot bijis par 45 vairāk nekā pērn.
Saskaņā ar policijas teikto, lielākā problēma pēdējā pusotra gada laikā ir elektriskie motocikli.
Daži no modeļiem var sasniegt ātrumu simts kilometri stundā, un tos nav ļauts izmantot uz koplietošanas ceļiem.
Igaunijas Policijas un robežsardzes pārvaldes (PPA) satiksmes nodaļas vadītājs Tāvi Kirss (Taavi Kirss) pastāstīja, ka šādi transportlīdzekļi ir brīvi pieejami tirgū, un vecāki tos iegādājas pusaudžiem. Dažviet Tallinas tuvumā tie kļuvuši par nopietnu problēmu. Lai gan šie motocikli tiek reklamēti kā ērts transportlīdzeklis, lai nokļūtu skolā, Kirss aicināja uzmanīt, lai tie nenonāktu bērnu rīcībā.
No Igaunijas Ceļu satiksmes apdrošināšanas fonda skatu punkta, liela problēma ir tas, ka daudziem šāda tipa transportlīdzekļiem joprojām nav spēkā esošas apdrošināšanas, lai gan pērn gada beigās pieņemts likums, kas paredz, ka tādai jābūt. Fonda pārstāvis pastāstīja, ka šajā sezonā bijis mazāk par 20 negadījumiem ar neapdrošinātiem transportlīdzekļiem, tomēr vienā no tiem radīti zaudējumi vairāk nekā 33 000 eiro apmērā.
Viens no biežākajiem negadījumu veidiem ir ietriekšanās automašīnās, kas nereti arī savaino elektroskrejriteņa vadītāju.
Plānots, ka jaunie noteikumi būs sagatavoti līdz pavasarim.
Lasiet arī: PTAC piemērojis 10 000 eiro sodu “Ride” par pakalpojumu turpināšanu oktobra sākumā