Ķīna ierobežo gallija eksportu; rodas bažas par nākotnes elektroauto modeļiem

Iespējamie gallija eksporta ierobežojumi nostādījuši autoražotājus dillemas priekšā, liekot domāt, vai ir iespējams paļauties uz metālu, kas līdz šim tika uzskatīts par inovāciju elektroauto ražošanā, raksta ziņu aģentūra Reuters.

Gallijs šobrīd tiek plaši izmantots rūpniecībā, no LED apgaismojuma līdz nelieliem mobilo telefonu adapteriem. Tīrā formā gallijs izkūst, paņemts plaukstā, bet kā daļa no sakausējuma tas ir iecienīts pusvadītājos.

Autoražotāji alkst pēc jebkā, kas varētu padarīt elektroauto efektīvākus un samazināt to svaru,

attiecīgi samazinot arī izmaksas. Gallija nitrīds der abām vajadzībām, un ir daudz lētāks nekā citi pusvadītāju materiāli, piemēram, platīns vai palādijs. Galliju var atrast cinka iegulās un boksītā, un gallija metāla forma tiek iegūta, pārstrādājot boskītu par alumīniju. Saskaņā ar Eiropas Izejvielu alianses (CRMA) datiem, 80% gallija tiek iegūti Ķīnā.

Gallija nitrīds elektroauto var uzturēt lielu enerģijas daudzumu, neradot karstumu, kas to padara par ideālu materiālu baterijām, kā arī par potenciālu pārveidotāju, kas var kontrolēt elektrības plūsmu uz un no akumulatora.

Tomēr minerālu eksperti norādījuši, ka jūlija sākumā Ķīnas pieņemtais lēmums ierobežot gallija un germānija eksportu, kas būs spēkā no augusta, varētu likt autoražotājiem pārdomāt savu lēmumu.

Autobūves industrija tikai tagad sāk atkopties no pandēmijas izraisītā pusvadītāju trūkuma,

kas lika ražotājiem apturēt atsevišķu modeļu ražošanu, un dažkārt atstāt nepabeigtus auto, kam trūka tikai vienas mikroshēmas.

Svarīgo minerālu institūta direktors Alasteirs Nīls (Alastair Neill) sacīja, ka autoražotāji, kur vēl tikai veido jaunās paaudzes dzinēju, varētu izvēlēties silikona karbīdu, neskatoties uz to, ka gallija nitrīds ir par 30% efektīvāks. Tādējādi varētu izvairīties no problēmām, ko rada piegādes ķēdes problēmas.

Nīls piebilda: “Ja jūs jau paļaujaties uz gallija nitrīdu un iekļaujat to savā ražojumā, jums jau ir problēmas.”

Autoražotāji piesardzīgi reaģējuši uz Ķīnas paziņojumu, norādot, ka uzmanīgi seko līdzi situācijai.

Lasiet arī: Patiesība par elektroauto

Saistītie raksti

Jaunākās Ziņas