Krievija nolēmusi uz laiku apturēt iespēju izmantot interneta pakalpojumus un sūtīt un saņemt īsziņas Lietuvas un citu Eiropas mobilo sakaru operatoru klientiem, kas izmanto viesabonēšanu Krievijā, paziņoja Lietuvas Sakaru regulēšanas dienests.
Tāpat telekomunikāciju uzņēmums “Telia Lietuva” pavēstīja, ka datu pārraide un SMS īsziņu sūtīšana “Telia” klientiem no Lietuvas un citām valstīm, izmantojot Krievijas operatoru tīklus, pašlaik nedarbojas. Pēc uzņēmuma sniegtās informācijas, balss zvani joprojām ir iespējami.
Pēc Lietuvas Sakaru regulēšanas dienesta rīcībā esošās informācijas, līdzīgs ierobežojums attiecas arī uz citu Eiropas valstu operatoriem, kuriem ir viesabonēšanas līgumi ar Krievijas operatoriem.
“Tiek apgalvots, ka lēmums pieņemts, lai nodrošinātu Krievijas un tās pilsoņu drošību, tāpēc ārvalstu operatoriem, kas sniedz viesabonēšanas pakalpojumus Lietuvas operatoriem, ir pienākums stingri ievērot šo ierobežojumu. Šā ierobežojuma ignorēšana ārvalstu operatoriem var radīt juridiskas sekas, tostarp kriminālatbildību,” ziņu aģentūrai BNS norādīja Lietuvas Sakaru regulēšanas dienesta Elektronisko sakaru regulēšanas grupas vadītāja Rita Ļokaitīte.
Pēc viņas teiktā, līdz šim neviens nav vērsies dienestā par viesabonēšanas traucējumiem Krievijā.
Telekomunikāciju uzņēmuma “Bite Lietuva” korporatīvo komunikāciju vadītājs Jauņus Špakausks aģentūrai BNS apstiprināja, ka viesabonēšanā Krievijā nav iespējams izmantot mobilo internetu un īsziņas. “Bite Lietuva” speciālisti pieļauj, ka, iespējams, šādi Krievijas varasiestādes cenšas aizsargāties pret dronu uzbrukumiem, sacīja Špakausks.
Lasiet arī: Merkeles vārdi šokē Baltiju – Kariņš atbild bijušajai kanclerei
Seko mums arī Facebook, Draugiem un X!