Atkāpies VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) padomes priekšsēdētājs Andris Liepiņš un padomes loceklis Reinis Ceplis, ziņo Liepiņš.
“Kopā ar LDz esam nogājuši izšķiroši svarīgu posmu šī uzņēmuma vēsturē, esam paveikuši ļoti daudz un uzskatām, ka ir pienācis laiks nodot atbildību par LDz tālāko pārraudzību citiem profesionāļiem,” paziņojumā norāda Ceplis.
Liepiņš un Ceplis darbu LDz padomē turpinās līdz šā gada 31. decembrim.
Vienlaikus kompānijas padomē darbu turpinās Andis Veinbergs, kura pilnvaru termiņš ir no šā gada 12. februāra līdz jauna padomes locekļa ievēlēšanai nominēšanas kārtībā.
Liepiņš un Ceplis tika iecelti LDz padomē 2019. gada vidū, un 2024. gada vasarā viņu pilnvaru termiņš tika pagarināts vēl uz pieciem gadiem – līdz 2029. gada jūnijam.
Liepiņš paziņojumā medijiem norāda, ka LDz un LDz koncerns vairāk nekā sešu gadu laikā, kopš viņš strādā padomē, ir pieredzējis “Latvijā nebijuša mēroga turbulences, pārmaiņas, krīzes un izaugsmi vienlaikus”.
Viņš min, ka laikā, kad viņš pievienojās LDz kolektīvam 2019. gada vidū, toreizējās ģeopolitiskās situācijas dēļ bija sācies straujš pa Latvijas dzelzceļa infrastruktūru pārvadāto kravu apmēra kritums, tādēļ uzņēmumam bija radikāli jāmainās.
Tāpat Liepiņš atzīmē, ka, atskatoties uz šajos gados paveikto, redzams, ka LDz ir spējis īstenot vairākus uzdevumus, tostarp samazināt pamatdarbības izdevumus no 166 miljoniem eiro 2019. gadā līdz 124 miljoniem eiro 2025. gadā, kā arī LDz jaunizbūvētā pasažieru infrastruktūra ir kvalitatīva un piekļūstama visām sabiedrības grupām.
Savukārt Ceplis paziņojumā medijiem piebilst, ka patlaban LDz ir jauna posma priekšā, jo ir izstrādāta un gandrīz apstiprināta jauna LDz darbības stratēģija laika periodam līdz 2030. gadam. Vienlaikus viņš min, ka šā gada rudenī ir veikta LDz koncerna apvienošana un finiša taisnē esot SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” pievienošana LDz.
Jau ziņots, ka LDz koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 233,738 miljoni eiro, kas ir par 11,3% mazāk nekā 2023. gadā, savukārt koncerna zaudējumi pieauga daudzkārtīgi – līdz 39,438 miljoniem eiro.
Reorganizācijas procesā šogad LDz meitasuzņēmumam SIA “LDz Cargo”oktobrī tika pievienoti LDz meitasuzņēmumi SIA “LDz ritošā sastāva serviss” un SIA “LDz loģistika”. LDz koncernā ietilpst arī “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, un apsardzes uzņēmums “LDz apsardze”.
Lasiet arī: “Ļoti muļķīgi” — Zatlers vērtē politiķu diskusijas par sliežu noņemšanu