Demisionējušās valdības satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K), pametot posteni, ir uzskaitījis, kā vēsta viņa padomniece komunikācijas jautājumos, vairākus svarīgākos darbus, kas jāveic jaunajai valdībai.
Linkaits pauž, ka arī nākamajam Ministru kabinetam jāturpina mērķtiecīgs darbs pie autoceļu tīkla uzlabošanas, izpildot valsts galveno autoceļu ilgtermiņa attīstības stratēģiju. Būtiski nodrošināt Ķekavas apvedceļa pabeigšanu, Rīgas apvedceļa pārveidi par četru joslu ātrgaitas autoceļu, kā arī Iecavas un Bauskas apvedceļa būvniecību.
«Transporta plūsmas un satiksmes drošības uzlabošanai nepieciešams investēt valsts galveno autoceļu pārbūvē. Eiropas Komisijas atzinums liecina, ka tikai 8% valsts galveno autoceļu atbilst Eiropas Transporta tīkla prasībām, līdz ar to nepieciešams turpināt uzsākto darbu pie galveno autoceļu pārveides par 2+2 joslu šosejām,» uzskaita politiķis.
Paša Linkaita darba pamanāmakā prioritāte bija sabiedriskā transporta sistēmas veidošana, dzelzceļam kļūstot par tās mugurkaulu. Šim mērķim ir pasūtīti jaunie elektrovilcieni, no kuriem pirmie pieci vilcieni jau ir Latvijā, tiek te komplektēti un testēti. Demisionējušais ministrs atgādina, ka jāpabeidz šo vilcienu sertifikācija un nodošana ekspluatācijā, lai jau nākamā gada pirmajos mēnešos tie būtu pieejami satiksmē elektrificētajās līnijās Jelgavas, Tukuma, Skultes un Aizkraukles virzienā.
Linkaits uzsver, ka ir nozīmīgi turpināt darbu pie dzelzceļa stiprināšanas.
Tādēļ ir jāpabeidz bateriju vilcienu iepirkumu, Rail Baltica pasažieru pārvadājumu modeļa sagatavošanu un izstrādājot integrētu Rīgas un Pierīgas sabiedriskā transporta sistēmu.
Viņaprāt, Latvijas drošam savienojumam ar Eiropu stratēģiski svarīga ir Rail Baltica projekta ieviešana iespējami ātrā tempā. Jau pašlaik notiek vērienīgi būvniecības darbi Rīgas Centrālajā stacijā un lidostā Rīga, bet dzelzceļa pamattrases izbūve jāsāk nākamā gada otrajā pusē.
Latvijā Rail Baltica trasē papildu divām starptautiskajām stacijām Rīgā tiek projektētas 16 reģionālās stacija. Tās ir svarīgi iekļaut sabiedriskā transporta un pilsētu infrastruktūrā, atgādina aizejošais ministrs. Vienlaikus notiek divlīmeņu – autoceļa un ātrvilciena – tilta pāri Daugavai pie Salaspils projektēšana. Tas, atbilstoši savam mērogam, tehniskiem un ekspluatācijas raksturlielumiem, uzskatāms par pasaules līmeņa inženierbūvi.
Lasiet arī: Krievijas sakaru bloku nomaiņa jaunajos vilcienos varētu izmaksāt ap 14 miljoniem eiro