Šī ir pirmā svētku sezona, kad cilvēki nopietni pievērsušies dāvanu ideju meklēšanai kopā ar mākslīgā intelekta čatbotiem, un eksperti to vērtē dažādi, raksta britu raidorganizācija BBC.
Lielbritānijas iedzīvotāja Reičela Danfela (Rachel Dunfell) par sava vīra brālēnu zināja tikai divas lietas – viņam patīk sacensību velosipēdi un interesē vikingi, un ar to bija par maz, lai izvēlētos dāvanu Ziemassvētkiem. Tādēļ viņa vērsās pēc palīdzības pie “Microsoft” čatbota “Copilot,” ievadīja informāciju, ka viņai bija zināma, un čatbots sievieti novirzīja uz tīmekļvietni, kurā var iegādāties vikingu tematikā dekorētas metāla detaļas riteņiem. Danfela norādīja, ka pati neko tādu nebūtu atradusi.
Šogad mākslīgais intelekts maina iepirkšanos. Cilvēki arvien vairāk pēc padoma griežas pie mākslīgā intelekta rīkiem, piemēram, “Copilot,” “ChatGPT” un “Gemini.” Tie iesaka idejas, un salīdzina cenas. Juanā tendence atstāj iespaidu gan uz pircējiem, gan pārdevējiem.
Ņujorkas uzņēmuma “Coresight Research” vecākais tehnoloģiju analītiķis Džons Harmons (John Harmon) nosauca šo par pirmo svētku sezonu, kuras tendences nosaka mākslīgais intelekts. Uzņēmuma aptaujā noskaidrots, ka vairāk nekā puse ASV patērētāju norādījuši, ka varētu vai noteikti izmantotu mākslīgo intelektu, lai tas palīdzētu iepirkties. Lielbritānijā un Īrijā tehnoloģiju uzņēmums “CI&T” aptaujāja 2000 patērētājus, un 61% no respondentiem iepērkoties izmanto vai ir izmantojis mākslīgo intelektu. Visbiežāk tas tiek darīts, lai atrastu tirdzniecības vietu ar vajadzīgo preci, vai noskaidrotu, kur piedāvājums ir visizdevīgākais. Tomēr vairāk nekā divas trešdaļas no aptaujātajiem nevarēja atcerēties gadījumu, kad mākslīgā intelekta piemeklētie rezutāti būtu viņus patiesi pārsteiguši.
Uzņēmēji tikmēr cenšas iegūt pēc iespējas vairāk no mākslīgā intelekta rīkiem, lai patērētājs ieraudzītu tieši viņu produktu. Informācijas standartu organizācijas GS1 US pārstāve sacīja, ka uzņēmēji jūt steigu, jo mākslīgais intelekts jau nosaka, ko cilvēki pērk. Viņa piebilda, ka tad, ja rīkam pieejamā informācija ir nepilnīga vai novecojusi, tas var neieteikt produktu patērētājam, un
bieži vien tieši mazie uzņēmumi šādi zaudē redzamību tīmeklī.
Tehnoloģijas virzās uz to, lai piedāvātu vairāk par dāvanu ieteikumiem. “OpenAI” piedāvā iespēju iepirkties, nepametot “ChatGPT” čata lodziņu. Kopš funkcijas ieviešanas septembrī uzņēmums vienojies par sadarbību ar vairākām tirdzniecības platformām un mazumtirgotājiem. Pirmās platformas bija “Etsy” un “Shopify,” un tām sekoha “Walmart” oktobrī, un “Salesforce” un “Target” novembrī. Tiesa, risinājums vēl ir jauns, un atstāt visu iepirkšanos čatbota ziņā pircēji vēl nevar.
Harmons norādīja, ka ne katrs tirgotājs var panākt, ka viņa produkti tiek pārdoti mākslīgā intelekta čatā. Daži nav saņēmuši “OpenAI” apstiprinājumu, un analītiķis piebilda, ka visas kārtis ir uzņēmuma rokās – tas kontrolē, kuri tirgotāji nonāks čatbota “veikalā,” un cik ilgu laiku tas prasīs.
Dāvanu meklēšanai ar mākslīgā intelekta palīdzību var būt savi trūkumi. Skaņu inženieris Alans Binders (Allan Binder), kurš jau pērn izmantojis mākslīgo intelektu, lai meklētu dāvanas ģimenei un draugiem, sacīja, ka čatbots spēj parādīt ļoti specifiskus produktus konkrētai mērķauditorijai. Viņš atzina, ka pastāv arī zināmi riski, ja paļaujas tikai uz čatbota piedāvājumu. Čatbots varot palīdzēt informētiem patērētājiem iegūt vairāk informācijas, bet neinformēti patērētāji, visticamāk, vieglāk veiks neapdomīgus pirkumus.
Lasiet arī: Austrālijā sāk darboties liegums bērniem izmantot sociālos tīklus