Latvijā mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums šogad augustā, pēc kalendāri koriģētajiem datiem, salīdzināmās cenās samazinājies par 2,7% salīdzinājumā ar 2022.gada attiecīgo periodu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati (CSP).
Tostarp arī pārtikas preču mazumtirdzniecībā bija kritums par 2,7%, kamēr nepārtikas preču mazumtirdzniecībā, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, bija samazinājums par 3,4%, bet autodegvielas apmēri saruka par 1,2%.
Salīdzinot ar 2022.gada augustu, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā – par 14,4%,
mazumtirdzniecībā stendos un tirgos – par 7,5% un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos – par 4,8%. Apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces, – par 36,2%, kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā – par 9,7% un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā – par 6,9%.
CSP vēsta, ka mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, šogad augustā salīdzinājumā ar pagājušā gada augustu samazinājās par 0,5%.
2023.gada augustā, salīdzinot ar jūliju, pēc sezonāli koriģētiem datiem, salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,4%.
Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecībā mēneša laikā bija pieaugums par 0,5%, kamēr nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmēri, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 1%, bet autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 0,6%.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā – par 6,8%, informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos – par 6,4% un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos – par 2,2%. Lielākais apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces, – par 5,5%, kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā – par 4,7% un mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos – par 3,5%, pausts CSP paziņojumā.
2023.gada augustā, salīdzinot ar jūliju, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 2,4%.
Lasiet arī: Latvijas Banka palielinājusi inflācijas prognozi šim gadam līdz 9%