Vācijas transporta ministrs Folkers Visings (Volker Wissing) ir noraidījis ideju par ātruma ierobežojuma ieviešanu uz šosejām līdz 120 kilometriem stundā, neraugoties uz Federālās vides aģentūras ziņojumu, kurā norādīts, ka tas varētu samazināt siltumnīcefekta gāzu emisijas. Kā galveno valdības nostājas iemeslu Visings norādījis sabiedrības viedokli, kas ir pret šādiem pasākumiem, otrdien, 2.aprīlī, ziņo Politico.
“Cilvēki to nevēlas,” viņš sacīja. “Apkārt peld tik daudz skaitļu. Svarīgākais ir tas, ka veiksmīgi var būt tikai tie pasākumi, kas tiek pieņemti.”
Vācija ir vienīgā rūpnieciski attīstītā valsts, kur uz atsevišķām šosejām nav noteikts maksimālais ātruma ierobežojums un debates par tā ieviešanu bieži izvēršas asās diskusijās.
Tomēr jau vairākus gadus pieaug piekrišana ātruma ierobežojuma ieviešanai.
Pat 54% Eiropas lielākās automobiļu asociācijas – Vācijas automobiļu kluba – biedru ir balsojuši par ātruma ierobežojuma ieviešanu 2023.gadā.
Vācijas Klimata jautājumu ekspertu padome 2023.gada augustā apstiprinājusi, ka valdība nav gatava sasniegt 2030.gada mērķus klimata jomā, uzsverot, ka it īpaši problēmas rada transporta un būvniecības nozare.
Ziņojumā, kas pamudināja transporta ministru reaģēt, tika uzsvērtas būtiskas nepilnības par Klimata aizsardzības programmā līdz 2023.gadam iekļauto pasākumu īstenošanas statusu un konkretizācijas pakāpi.
Visings ir liberālās Brīvās demokrātiskās partijas (FDP) biedrs, kas, tāpat kā galēji labējā “Alternatīva Vācijai” un konservatīvā Kristīgo demokrātu savienība, savā partijas programmā noraidījusi ātruma ierobežojumu ieviešanu. Vides aizstāvji un satiksmes eksperti iepriekš ir apsūdzējuši FDP, ka tā pārstāv autobūves nozares intereses.
Lasiet arī: Latvijā ražotām precēm tiek piemērots augstāks uzcenojums