No trešdienas, 29.novembra, kad uzņēmumam “Pasažieru vilciens” (PV) tiek nodoti pirmie “Škoda Vagonka” ražotie jaunie elektrovilcieni, kompānija pasažieru pārvadājumos pakāpeniski pāries uz zīmolu “Vivi”, informē PV pārstāvji.
PV pārstāvji skaidro, ka nosaukums “Vivi” ir veidots no saukļa “Vienā vilcienā” vārdu pirmajiem diviem burtiem. Sauklis “Vienā vilcienā” simbolizējot pārvietošanos no punkta “A” uz punktu “B” ātrā, paredzamā un uzticamā veidā.
Zīmolu “Vivi” izmantos jauno vilcienu interjera un eksterjera dizainā, tīmekļvietnē, mobilajā lietotnē, informatīvajos un reprezentatīvajos materiālos. Zīmols “Vivi” no šodienas ir ieviests digitālajā vidē tīmekļa vietnē un mobilajā lietotnē, savukārt uz vilcieniem un tajos to izmantos līdz ar pasažieru pārvadājumu uzsākšanu – decembra vidū.
Pilnu zīmola ieviešanas procesu plānots pabeigt līdz 2024.gada beigām.
PV pārstāvji skaidro, ka jaunā zīmola pamatā ir “Vienā vilcienā” līnijas koncepcija un ietekmes no vilciena formas, proti, tajā ir iestrādāti PV grafiskai identitātei raksturīgie spārni. Tāpat izmantotās burtu formas netieši norādot uz virzību uz priekšu, raisot asociācijas ar vilciena vagonu. Logotipa krāsa ir dzeltena.
Jaunā logotipa izstrāde izmaksāja 3 900 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN). Savukārt kopējās elektrovilcienu interjera un eksterjera krāsojuma dizaina, jaunā logo un vizuālās atpazīstamības vadlīniju jeb stila grāmatas izstrādes izmaksas ir 34 100 eiro bez PVN.
Iepirkums veikts 2019.gadā, un tajā izvēlēts pakalpojuma sniedzējs ar zemākās cenas un uzņēmuma vērtībām atbilstošākās idejas piedāvājumu. Pakalpojumu sniedza SIA “Printpigeons” radošā komanda “Dizaina studija Teika”.
Jau ziņots, ka PV 2020.gada maijā Patentu valdē reģistrēja preču zīmes “Vivi Latvija” un “Vivi”. Abu preču zīmju īpašnieks ir PV, un to reģistrācija ir spēkā līdz 2030.gada 4.februārim. Tolaik tika uzsvērts, ka uzņēmums plāno mainīt zīmolu, nevis nosaukumu.
Šogad novembrī Satiksmes ministrija paziņoja, ka šobrīd Latvija ir saņēmusi 18 jauno vilcienu sastāvus, tiem tiek veiktas pārbaudes un visi nepieciešamie priekšdarbi, lai elektrovilcienus nodotu PV un varētu sākt to ekspluatāciju.
Plānots, ka Čehijas uzņēmumam “Škoda Vagonka” līdz 2023.gada beigām PV ir jāpiegādā 23 elektrovilcienus, bet 2024.gadā – vēl deviņus elektrovilcienus.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.
Jau ziņots, ka PV apgrozījums 2023.gada pirmajā pusgadā bija 23,405 miljoni eiro, kas ir par 10,2% vairāk nekā attiecīgajā periodā 2022.gadā, bet kompānijas peļņa pieauga par 3% – līdz 442 733 eiro.
PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš “Pasažieru vilciens” 100% bija “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.
Informācija “Firmas.lv” liecina, ka SIA “Printpigeons” izveidots 2019.gadā. Uzņēmuma apgrozījums pērn bija 268 292 eiro, kas ir par 14,6% vairāk nekā 2021.gadā. Savukārt uzņēmuma zaudējumi pērn sasniedza 63 192 eiro.
“Printpigeons” pamatkapitāls ir 2800 eiro. Uzņēmuma īpašnieki ir Ģirts Draugs (60%), Edgars Matusevičs (25%) un Reinis Nartišs (15%).
Lasiet arī: Gaso no nākamā gada plāno palielināt dabasgāzes sadales pakalpojuma tarifus