AS “Pasažieru vilciens” (PV) patlaban vēl nevar nosaukt precīzu soda naudas apmēru, kas tiks piemērota Čehijas uzņēmumam “Škoda Vagonka” par garantijas laikā konstatētajiem vilcienu defektiem, atzina PV pārstāvji.
Kompānijā skaidro, ka joprojām notiek ne tikai garantijas remontu pieteikšana, bet arī iesniegto pretenziju izvērtēšanas un saskaņošanas process, kā rezultātā precīzu soda apmēru, ko ir izvērtējušas un par kuru ir vienojušās abas puses, PV patlaban nevar nosaukt.
PV ar “Škoda Vagonku” noslēgtais līgums paredz, ka PV ir tiesības veikt garantijas laikā konstatēto vilcienu darbības defektu fiksāciju, uzskaiti un soda naudu aprēķinu, pretenziju veidā to iesūtot ražotājam.
Savukārt ražotājam no savas puses ir tiesības izvērtēt iesūtīto pretenziju būtību un pamatotību, nepieciešamības gadījumā veicot papildu analīzi, pieaicināt ekspertus un nozīmēt papildu pārbaudes.
Tāpat PV norāda, ka katram jaunajam elektrovilcienam pēc pieņemšanas ekspluatācijā ir 2,5 gadu garantija, kuras laikā pasūtītājam ir iespēja fiksēt tehniskās nepilnības, ja tādas parādās, un vērsties pie ražotāja, lūdzot veikt garantijas remontu līgumā paredzētajos termiņos.
Ja šie termiņi tiek kavēti, PV aprēķina soda naudu un nosūta pretenzijas, ko savukārt ražotājam ir tiesības izvērtēt.
PV atzīmē, ka tas ir normāls un nepārtraukts garantijas process, kāds tas ir noteikts nozarē, un garantiju gala termiņš iestāsies divu ar pusi gadu laikā pēc pēdējā elektrovilciena nodošanas ekspluatācijā.
Vienlaikus uzņēmumā informē, ka patlaban pasažieru pārvadājumiem pieejami 16 jaunie elektrovilcieni, no kuriem divi atrodas rezervē, savukārt vienam sastāvam saskaņā ar risku samazināšanas plānu veic dinamiskās pārbaudes.
PV uzsver, ka uzņēmuma galvenā prioritāte patlaban ir jauno elektrovilcienu ieviešana un pārvadājumu precizitātes nodrošināšana.
LETA jau rakstīja, ka PV un “Škoda Vagonka” ir parakstījuši savstarpēju vienošanos par jauno elektrovilcienu piegāžu termiņu pagarināšanu līdz šā gada vasaras beigām. Patlaban PV ir nodoti 17 no paredzētajiem 32 vilcieniem.
2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem “Škoda Vagonka” elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus pērn decembrī un šā gada janvārī regulāri piemeklēja dažādas ķibeles.
Pirmie divi Čehijas uzņēmumā “Škoda Vagonka” ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.
Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.
PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.