“Rail Baltica” Latvijā var neuzbūvēt līdz pat 2035. gadam – valsts trūkst naudas un projekta

Ir labi zināms, ka Latvijai ar savu “Rail Baltica” daļas būvniecību līdz šim nav gājis viegli. Šķiet, ka valstij nav pietiekamu finanšu resursu, lai to uzbūvētu. Ļoti iespējams, ka dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” būvniecība aizkavēsies, bet līdz 2035.gadam projekts pat var netikt pabeigts, ziņo “RailFreight”.

No Latvijā plānotā “Rail Baltica” trases posma 200km garumā valstij ir izstrādāts projekts mazāk nekā ceturtdaļai. Saskaņā ar Saeimas deputāta un “Rail Baltica” parlamentārās izmeklēšanas komisijas vadītāja Andra Kulberga teikto, apstiprināti ir tikai 43km.

Tas nozīmētu, ka “Rail Baltica” daļa Latvijā dienas gaismu ieraudzīs ne ātrāk kā 2030.gadā, raksta Igaunijas raidorganizācija ERR.

“Satiksmes ministrijas vadītāji pirms mēneša mums paskaidroja, ka būvniecība līdz Salaspilij septiņu līdz astoņu gadu laikā nav iespējama,” skaidroja Kulbergs.

“Nākamais posms ir virzienā uz Igauniju. Pašlaik mums vēl nav ne dokumentācijas, ne projekta, ne arī finansējuma. Latvijā vien šim posmam būtu vajadzīgi vismaz 2,7 miljardi eiro, un tādu līdzekļu mums nav. Tāpēc 2035.gads ir reālākais laiks, kad varam cerēt sasniegt Igaunijas robežu,” skaidroja deputāts.

Šķiet, ka progress, lai pabeigtu standartsliežu dzelzceļa daļu uz Igauniju, ir ļoti neliels.

Pat ne pirms 2035.gada?

Arī Igaunijas politiķe un Korupcijas novēršanas komitejas vadītāja Anastasija Kovaļenko-Kilvarta (Anastassia Kovalenko-Kõlvart) situāciju vērtē diezgan pesimistiski. “Pašlaik mūsu kolēģi no Latvijas mums ziņo, ka līdz 2035.gadam dzelzceļa nebūs.” Tas būtu jauns sliktākais scenārijs “Rail Baltica” sāgā.

Tomēr Igaunija turpina īstenot plānus pabeigt savu posmu līdz 2030.gadam, kā sākotnēji plānots. 

“Neviens oficiāli nav apstiprinājis, ka Latvija nebūs pabeigusi būvniecību līdz 2030.gadam,” sacīja “Rail Baltic Estonia” izpilddirektors Anvars Salomets (Anvar Salomets).

Taču joprojām ļoti svarīgi ir pabeigt dzelzceļu laicīgi. Aptuveni 85% no projekta finansējuma nāk no ES, kas vēlas, lai līnija tiktu pabeigta līdz 2030.gadam. Pretējā gadījumā pastāv iespēja, ka projekts Latvijā varētu zaudēt vienu miljardu eiro Eiropas finansējuma. Tas “Rail Baltica” būtu smags trieciens, jo īpaši ņemot vērā, ka Latvijas galvenais šķērslis, lai pabeigtu savu daļu laicīgi, galvenokārt ir saistīts ar finansējuma trūkumu.

Lasiet arī: “Rail Baltica” un “airBaltic” nedrīkst kļūt par solījumu gruvešiem – brīdina prezidents

Lasiet arī: Latvija bremzē Rail Baltica – vēl joprojām nav atrasti 4 miljoni eiro

Seko mums arī FacebookDraugiem un X!

Saistītie raksti

Jaunākās Ziņas