Satiksmei bīstams un novecojis: Altonavas tilts drīzumā slēgts, risinājums vēl jāmeklē

Satiksmes ministrijas (SM) ieskatā vienīgais un drošākais risinājums Altonavas ielas tilta pār dzelzceļu rajonā ir divu līmeņu dzelzceļa šķērsojuma izveide, aģentūrai LETA sacīja SM un Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas pārstāvji, komentējot satiksmes pārvada Altonavas ielā, Rīgā, slēgšanu autotransporta satiksmei tuvākā mēneša laikā.

SM skaidroja, ka Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas lēmums, kas neļauj pārbrauktuvi ierīkot Ojāra Vācieša ielā, saistīts ar satiksmes drošību.

Autoceļa un dzelzceļa krustošanas vienā līmenī ir paaugstinātas bīstamības objekts, kas rada paaugstinātus drošības riskus visiem satiksmes dalībniekiem, tāpēc Dzelzceļa likums un citi tiesību akti nosaka stingrus kritērijus, lai šādus drošības riskus nepalielinātu, atzīmē ministrijā.

Tādējādi ministrijā uzskata, ja Altonavas ielas tilta pārvads pēc ekspertu vērtējuma ir kritiskā tehniskā stāvoklī, tad, pirmkārt, tā izmantošana satiksmei ir jāpārtrauc. Savukārt kā visdrošāko risinājumu visiem satiksmes dalībniekiem SM min divu līmeņu dzelzceļa šķērsojuma nodrošināšanu.

Vienlaikus ministrijā skaidro, ka atbilstoši SM izstrādātajam “Rail Baltica” projekta ieviešanas scenārijam Latvijā, kas nodots saskaņošanai atbildīgajām ministrijām, projekta pirmajā kārtā nav paredzēts būvēt Eiropas platuma sliežu (1435 milimetru) dzelzceļa līniju zem Altonavas tilta, bet gan izmantot satiksmei esošo (1520 milimetru) dzelzceļa infrastruktūru.

“Rail Baltica” starptautisko pasažieru staciju savienošanai paredzēts izbūvēt jaunu dzelzceļa līniju no Imantas stacijas uz Rīgas lidostu, tādējādi vēl pirms Eiropas platuma sliežu līnijas izbūves savienojot tās ar platsliežu dzelzceļu un integrējot Rīgas lidostu esošajā dzelzceļa tīklā, norāda ministrijā.

Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas pārstāvji aģentūrai LETA norādīja, ka, ņemot vērā prognozējamo lielo autotransporta satiksmes intensitāti un jau tagad esošo lielo dzelzceļa satiksmes intensitāti un kustības ātrumu šajā dzelzceļa posmā, tad pārbrauktuve Altonavas ielas tilta rajonā atbilstu pirmās kategorijas pārbrauktuvei.

Savukārt Ministru kabineta noteikumi nosaka, ka nedrīkst ierīkot jaunas pirmās, otrās un trešās kategorijas pārbrauktuves pāri publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras ceļiem.

Vienlaikus inspekcijā uzsver, ka Altonavas ielas tilta rajonā pastāv arī tīri fiziski ierobežojumi vienlīmeņa šķērsojuma izveidošanai. Dzelzceļa sliežu ceļi atrodas līknē un ieraktnē, kas nozīmē, ka gan vietas plāna, gan profila apstākļi ir tādi, kas neļauj nodrošināt satiksmes dalībniekiem redzamības trīsstūrus, lai autovadītājs savlaicīgi varētu redzēt vilcienu, vai vilcienu mašīnists varētu redzēt pārbrauktuvi, kā arī pastāv citi ierobežojumi šādas pārbrauktuves ierīkošanai, un tas ir ļoti būtisks satiksmes dalībnieku drošības jautājums.

LETA jau ziņoja, ka tuvākā mēneša laikā Rīgā tiks pilnībā slēgta autotransporta satiksme uz tilta pār dzelzceļu Altonavas ielā.

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV) iepriekš norādīja, ka par Altonavas tilta nākotni pašvaldība vairākus gadus centusies gūt skaidrību no SM. “Rail Baltica” izbūves laikā šo tiltu bija paredzēts nojaukt, tādēļ Rīgas dome pastāvīgi monitorēja tilta tehnisko stāvokli, tiltu uzturēja, taču neveica kapitālieguldījumus.

“Rail Baltica” projekta sarežģījumi esot ieilguši, taču pirmdien, 5.novembrī, saņemtais atzinums par tilta tehnisko stāvokli, liekot pašvaldībai rīkoties un drošības apsvērumu dēļ tiltu automašīnu satiksmei slēgt.

Ārtelpas un mobilitātes departaments jau ir veicis izpēti par iespējamās dzelzceļa pārbrauktuves ierīkošanu. Ojāra Vācieša ielā pārbrauktuvi neatļauj ierīkot Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija. Kā alternatīva pārbrauktuves vietai ir Robežu ielā, tomēr pārbrauktuves izbūves laiks varētu aizņemt aptuveni astoņus mēnešus. Tāpat līdz šīs nedēļas beigām turpinās Altonavas pārvada tehniskā izpēte, kuras laikā noskaidros tilta pārbūves variantu, kurš būs saimnieciski visizdevīgākais.

Tāpat ziņots, Altonavas ielas pārvads būvēts 1910.gadā un ir savu laiku nokalpojis.

Pavasara sākumā tiltu atzina par nedrošu un tas tika slēgts satiksmei. Pēc vispārējās inspekcijas satiksme transportlīdzekļiem līdz piecām tonnām tika atjaunota. Savukārt kravas transports tiltu izmantot nedrīkst, kā arī 25., 55. un 56. maršruta autobusi turpinās apbraukt slēgto tiltu, dzelzceļu šķērsojot pa Liepājas ielas pārbrauktuvi, kas atrodas netālu no Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas.

 
Saistītie raksti

Jaunākās Ziņas