Ir jāmeklē iespējas, kā varētu veidot dzelzceļa projekta Rail Baltica savienojumu ar ostām, uzskata satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (NA).
Viņš norādīja, ka Rail Baltica ir gan liels izaicinājums, gan liela iespēja Latvijas kravu un pasažieru pārvadājumiem, taču, lai tas strādātu un Latvijas tautsaimniecība būtu ieguvēja, ir nepieciešami savienojumi. Vitenbergs skaidroja, ka tas ir Salaspils intermodālais kravu terminālis, kurā no visas valsts teritorijas varētu vest un saņemt preces no Rail Baltica.
«Ir jābūt savienojumam arī ar Rīgas ostu. Šobrīd uz Eiropas Savienības fondiem ir attiecināmas tās izmaksas, kas ir saistītas ar pašu Rail Baltica trasi.
Taču nav vienošanās, ka ES varētu finansēt savienojumus ar infrastruktūras objektiem.
Tas ir mūsu uzdevums meklēt iespējas – vai tā būtu publiskā un privātā partnerība vai kaut kas cits –, kā mēs varētu veidot savienojumus ar ostām,» saka Vitenbergs, piebilstot, ka no pieejamā finansējuma tas nav iespējams, bet «mēs bez šiem savienojumiem nevaram».
Satiksmes ministrs skaidro, ka pēc “Rail Baltica” trases pabeigšanas varētu sākties otrā kārta, kad skatīties arī uz Eiropas Savienības līdzekļiem. «Problēma ir tā, ka tas varētu būt pēc salīdzinoši ilga laika termiņa. Mēs būtu ieguvēji, ja tas būtu uzreiz un nekavējoties varētu izmantot visu potenciālu, ko var sniegt šāda līnija,» uzsvēra Vitenbergs.
Lasiet arī: Pāragri runāt par Krievijas standarta sliežu likvidāciju Latvijā, uzskata Vitenbergs