Sociālajā tīklā Twitter Rīgas iedzīvotājus nepatīkami pārsteidzis video, kurā redzams auto, kas novietots uz 11.tramvaja sliedēm.
Ar video savā Twitter kontā padalījusies apvienība Pilsēta cilvēkiem. Video autore norāda, ka “jau divi 11.tramvaji stāv rindā un netiek tālāk, jo uz sliedēm noparkojusies mašīna”.
Tāpat video savu viedokli pauduši arī tramvaja pasažieri. Video redzamie pasažieri norāda, ka šādās situācijās būtu jāsauc evakuators, taču “pašvaldības policija neko nevar izdarīt, tikai sodu izrakstīt”.
Dažu pasažieru skatījumā šādiem autobraucējiem ir jāatņem tiesības.
Savukārt kārtības sargi video autorei skaidro, ka par nepareizu auto novietošanu pienākas vien 40 eiro sods. Ja cietušie [pasažieri un Tramvaju depo] vēlas, var griezties ar atsevišķu sūdzību, norāda policists video autorei.
Pilsēta cilvēkiem Twitter pauž neizpratni, kāpēc “par tramvaju satiksmes kavēšanu pienākas vien 40 eiro sods”.
Iepriekš jau vēstīts, ka no 20. jūnija Rīgā atsāk kursēt 11.tramvajs maršrutā Stacijas laukums – Mežaparks.
Pēc 11.tramvaja līnijā notikušajām pārbaudēm Brasas tilts ir atzīts par drošu satiksmes atjaunošanai un tramvaji pār to var atsākt kursēt.
Rīgas domes (RD) Satiksmes departaments ir pieņēmis aktu par tramvaja satiksmes organizēšanu un atjaunošanu, kurā Duntes ielas pusē izbūvētais pārvads ir atzīts par derīgu reversīvās satiksmes palaišanai.
RD pārstāvji norādīja, ka centušies, lai 11.tramvaja satiksme tiktu atjaunota līdz laikam, kad Rīgā ierodas Dziesmu svētku dalībnieki.
Zem Pilsēta cilvēkiem ieraksta Twitter lietotāji spriež, ka pašvaldībai tomēr vajadzētu ieviest stingrākus sodus šādiem autobraucējiem.
Vairākums norāda, ka šādās situācijās nekavējoties būtu jāsauc evakuators.
1. Aprēķināt RS dīkstāves minūtes izmaksas.
2. Situāciju video/fotofiksēt. Ieslēgt skaitītāju. Izsaukt evakuatoru.
3. Auto evakuēts – izslēdzam skaitītāju.
4. Rēķins auto īpašniekam.— Jānis Snow Baltiņš 🏳️🌈 (@Snowtales) June 29, 2023
Piemēram, Twitter lietotājs Rūdolfs Celmiņš piedāvā izmantot autovadītājiem Cargopoint aplikāciju, lai “izvairītos no nepareizas parkošanās”.
Konstruktīvs risinājums.
Vadītājs telefona lietotnē nobildē mašīnu, nosūta bildi un atrašanās vietu uz sistēmu. Sistēma izveido soda ierakstu, izveido transporta pieprasījumu Cargopoint (ir Baltijā tāds transporta agregators), evakuatoru šoferi sola cenu. Lētākais brauc savākt.— Rudolfs Ciemins (@RCiemins) June 29, 2023
Daži pauž, ka pie šādas auto novietošanas “vainīgi ir 11.tramvaja līnijas rekonstrukcijas darbi”.
Tieši šajā vietā visi pierada likt mašīnas kamēr nebrauca tramvajs, protams ka neviens arī nezin ka tramvajs atsācis braukt un arī neinteresējas
— Toms (@tomsvfx) June 29, 2023
Savukārt Twitter lietotājs ar segvārdu Latvietis norāda, ka citās valstīs pienākas lielāks sods par šādu pārkāpumu. Kā piemērs tiek minēta Cīrihe – par sabiedriskā transporta kavēšanu pat par dažām minūtēm pienākas sods līdz 15 000 eiro.
Cīrihē par sabiedriskā transporta kavēšanu pat par dažām minūtēm var sanākt nolocīt kādas 15 štukas. Šitāds izgājiens tur vispār nav iedomājams. Par ātruma pārkāpumiem līdz 15 km/h laimes vēstules. Virs 15 tiesnesis soda vadoties no ienākumiem.
— Latvietis (@miiljux) June 29, 2023
Tikmēr citi sociālo tīklu lietotāji piedāvā tramvajus aprīkot ar šķūrēm un atļaut novākt automobiļus, kas traucē satiksmei.
Jāaprīko tramvaji ar šķūrēm un jāatļauj šādus auto nostumt malā.
Vietās, kur stāvēt drīkst, bet ir pašauri, varētu uz ielas atzīmēt tramvaja max gabarītus.— 𝓖𝓖𝓖 (@girtsgg) June 29, 2023
Lasiet arī: Pieļauj, ka Rīgas domes koalīcijas partneru strīds var novest pie ārkārtas vēlēšanām