Latvijā tirdzniecības tīklu internetveikalos dārgākās preces ir Rimi

Latvijā tirdzniecības tīklu internetveikalos dārgākās preces ir mazumtirdzniecības tīklā Rimi, liecina Agroresursu un ekonomikas institūta (AREI) apkopotā informācija.

AREI kopumā ir izvērtējis piecu tirdzniecības ķēžu internetveikalu piedāvājumus, tostarp Rimi, Barbora.lv, kas piedāvā produkciju no tirdzniecības tīkla Maxima, LaTS internetveikalu, tīkla TOP! tirdzniecības vietni, kā arī Citro internetveikalu, kas apkalpo klientus Rēzeknes, Krāslavas un Ludzas apkaimē.

Datu apkopojumā analizēti 139 izvēlēti pārtikas produkti, tostarp virkne Latvijā ražotu produktu.

No 139 produktiem Rimi tīklā nebija pieejami septiņi, Barbora.lv – deviņi, LaTS tīklā – 48 produkti, TOP! – 50 produktu, bet Citro e-platformā iztrūka 84 no aplūkotajiem pārtikas produktiem.

No 139 produktiem Rimi tīklā dārgākie bija 84 produkti, kamēr lētākie – 16, bet vidējais cenu līmenis Rimi e-veikalā bija 21 produktam.

Barbora.lv klāstā dārgāki salīdzinājumā ar citiem tirdzniecības tīkliem bija 54 produkti, lētāki – 22, bet vidējā cenu līmenī bija 45.

Savukārt LaTS tirdzniecības platformā dārgākā cena bija 13 produktiem, kamēr lētākā – 69. Vēl astoņi produkti bija vidējā cenā. Turpretī TOP! internetveikalā dārgākie bija 30 produkti, savukārt lētākā cena bija 22 pārtikas precēm, kamēr vidējā cena – 28.

Tikmēr Citro e-veikalā dārgākie produkti reģistrēti sešos gadījumos, lētākie – 19, bet vidējā cenu līmenī – 27.

Tāpat konstatēti gadījumi, kad tirdzniecības platformās konkrētā produkta cena ir vienāda. Piemēram, Rīgas miesnieka cīsiņi Rakveres 500 gramu iepakojumā datu ievākšanas brīdī četros e-veikalos maksāja 3,79 eiro, kamēr vienā platformā tie nebija pieejami.

Tāpat arī Limbažu piens plūmju jogurts 320 gramu iepakojumā visās tirdzniecības ķēdēs, kurās šis produkts bija pieejams, maksāja 1,05 eiro, jogurts Baltais ar musli – 1,05 eiro, Baltais biezpiena sieriņi Skudrupūznis – 0,42 eiro un tamlīdzīgi. Šādi gadījumi konstatēti kopumā 13 reizes.

AREI dati liecina, ka ir arī gadījumi, kad cena kādam pārtikas produktam vairākās tirdzniecības vietnēs ir vienāda, kamēr citā  atšķirīga, piemēram, Jaunpils pilnpiena biezpiens Rimi, TOP! un Barbora.lv maksāja 2,55 eiro, kamēr citviet – 2,19 eiro un mazāk.

Ierēķinot iztrūkstošās preces, Rimi tīkla interneta veikalā preces visdārgākās bija 63,6% gadījumu, Barbora.lv – 41,5%, LaTS – 14,3%, TOP! – 33,7%, bet Citro – 10,9%.

Aplūkojot datus par pārtikas grupām, cita starpā piens cenu apkopojumā analizēts ar septiņiem produktiem, tostarp iekļauti AS Tukuma piens zīmola Baltais produkti, koncerna Food Union pārstāvētais Limbažu piens, Lietuvā ražotās Annele produkcija un poļu izcelsmes Marge.

No septiņiem produktiem Rimi tīklā visdārgākais piens bija trijos gadījumos, vidējā cenā – divos gadījumos, bet vēl divi no produktiem internetveikalā nebija pieejami. Turpretī Barbora.lv bija pieejami visi attiecīgie piena veidi, no kuriem trīs bija lētākie, bet viens – dārgāks nekā citviet.

Savukārt LaTS tīklā no sešiem pieejamiem piena veidiem četri bija lētākie, kamēr divi – dārgākie.

TOP! tīklā bija pieejami divi piena veidi, no kuriem viens bija lētākais, bet otrs bija vidējā cenu līmenī, kamēr Citro veikalā no diviem pieejamiem piena veidiem abi bija starp dārgākajiem.

Arī maizes kategorijā, kur aplūkoti 13 produkti, Rimi e-veikalā tā bija dārgākā – kopumā desmit gadījumos, seko Barbora.lv ar pieciem dārgākajiem produktiem no 11 un TOP! ar četriem dārgākajiem produktiem no internetveikalā pieejamajiem septiņiem. Rimi, TOP! un Barbora.lv pieejamajā klāstā katrā divi produkti atzīti par lētākajiem, vēl viens produkts visos trijos internetveikalos maksāja līdzvērtīgi.

Vienlaikus LaTS tīklā no izvēlētajiem maizes produktiem bija pieejami seši, no kuriem pieci atzīti par lētākajiem. Tikmēr Citro tīmekļvietnē bija pieejami septiņi maizes veidi, no kuriem par dārgāko atzīts viens, bet par lētākajiem – trīs.

Maizes grupā AREI iekļāvis AS Latvijas maiznieks, gan AS Hanzas maiznīca, SIA Fazer Latvija, zemnieku saimniecības Ķelmēni, SIA Dona un SIA Lāči produkciju.

Gaļas izstrādājumu, tādu kā desu un cīsiņu, kategorijā kopumā aplūkoti desmit produkti, kurus ražojuši SIA HKScan Latvia AS Jelgavas gaļas kombināts, SIA Gaļas nams Ādaži un citi.

No desmit produktiem Rimi tīkla e-veikalā par dārgākajiem atzīti septiņi, Barbora.lv – viens no desmit pieejamiem, LaTS – viens no četriem, TOP!- viens no septiņiem, bet Citro – divi no pieciem.

AREI ir Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātes pārraudzīta iestāde. Institūtu izveidoja Valsts Priekuļu laukaugu selekcijas institūta, Valsts Stendes graudaugu selekcijas institūta, Latvijas Valsts agrārās ekonomikas institūta un Latvijas Valsts augļkopības institūta reorganizācijā.

Lasiet arī: Rimi: Veikalu tīklā pārtikas cenu atšķirības Baltijā ir nebūtiskas
Saistītie raksti

Jaunākās Ziņas