Šogad Igaunijas Glābšanas dienests ir dzēsis liesmas 176 transportlīdzekļos, un divi no tiem bija elektroauto, turklāt glābējiem pašiem jāpieņem lēmums par pareizo dzēšanas veidu, jo ražotāju ieteikumi atšķiras, raksta Igaunijas medijs ERR News.
Glābšanas dienests šogad saskāries ar nepieciešamību strādāt ar trīs dažādu elektroauto baterijām. Tesla automašīnai pēc ietriekšanās kokā īpaša pieeja nebija nepieciešama, savukārt Nissan elektroauto baterijas stabilizācijai bija nepieciešamas vairākas dienas. Jaguar, kas aizdegās Vimsi augusta sākumā, joprojām atrodas ūdenī.
Glābšanas dienesta eksperts Ivars Francuzovs (Ivar Frantsuzov) pastāstīja: “Mēs to ievietojām konteinerā, jo baterija joprojām bija nestabila. Citiem vārdiem sakot, mēs to izolējām temperatūras ziņā, jo,
novēršot skābekļa piekļuvi un atdzesējot bateriju, mēs arī novēršam atkārtotu aizdegšanos.”
Elektroauto dzēšana ir jauns izaicinājums glābšanas dienestam, un šobrīd tiek izmantota vienkāršāka metode, tas ir, dzesēšana. Tas arī ir ieteikums, kuru rokasgrāmatās piedāvā elektroauto ražotāji un tirgotāji.
Tesla atdzesēšanai nepieciešamas 11 – 36 tonnas ūdens, tomēr ražotājs neiesaka ato iegremdēt. Atkarībā no uzlādes līmeņa, baterijas stabilizācija var aizņemt 20 līdz 48 stundas.
Glābšanas dienests cer, ka Jaguar, kas joprojām dzesējas, drīzumā varēs nodot rūpnīcai. Francuzovs sacīja: “Mēs centīsimies to atdot nevis klientam, bet gan ražotājam, lai viņi varētu sākt izmeklēšanu. Viņu prasība patiešām bija transportlīdzekli iegremdēt ūdenī, līdz ar to tā pārvietošana ir apgrūtināta.”
Eksperts norādīja, ka
aizdegušos elektroauto esot iespējams nodzēst arī ierastajā veidā, bet tam vienkārši nepieciešams daudz vairāk ūdens.
Atsevišķas uzlādes stacijas, kas atrodas autostāvvietās, ir aprīkotas ar īpašām ugunsdzēsības segām, tomēr to izmantošanai nepieciešamas vismaz divas personas.
If Insurance tehniskais eksperts Marions Meijuss (Marion Meius) norādīja: “Elektroauto neaizdegas un nedeg ātrāk. Patiesībā automašīnas kopumā ir diezgan ugunsnedrošas, un nav svarīgi, par kāda veida auto runājam, tie visi deg salīdzinoši intensīvi.”
Viņš piebilda, ka auto, kas deguši, parasti nav vērts labot.
Lasiet arī: Igaunijā atbalsts elektroauto iegādei nav palielinājis to skaitu uz ceļiem