Lai samazinātu ceļā pavadāmo laiku starp gala stacijām un paaugstinātu satiksmes drošības līmeni uz dzelzceļa pārbrauktuvēm, līdz 2023.gada beigām tiks veikti būtiski modernizācijas darbi posmos no Lielvārdes līdz Skrīveriem un Rīga–Jelgava, informē VAS Latvijas dzelzceļš (LDz).
Kā norāda LDz, projekta ietvaros kopumā tiks modernizēta dzelzceļa infrastruktūra vairāk nekā 100 kilometru garumā, aprīkojot dzelzceļa pārbrauktuves ar jaunām pārbrauktuvju signalizācijas sistēmām un automātiskajām barjerām, pārbūvējot dzelzceļa līkņu ģeometriju un elektrokontakttīklus, kā arī tiks veikti citi darbi.
Plānots, ka noteiktās vietās vilcienu kustības ātrums varēs sasniegt 140 kilometrus stundā.
LDz šobrīd īsteno vienlaikus trīs vērienīgus dzelzceļa infrastruktūras attīstības projektus – pasažieru platformu modernizāciju, nožogojumu un gājēju pāreju ierīkošanu un maksimāli iespējamā vilcienu kustības ātruma palielināšanas projektu divās dzelzceļa līnijās, norāda LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.
Vilcienu kustības ātruma palielināšanas projekta kopējā līguma summa ir 57 938 490 eiro, no kuras 85% jeb 49 247 716,50 miljoni eiro tiks segti no Kohēzijas fonda līdzfinansējuma, bet pārējie 15% – no LDz finanšu līdzekļiem.
Darbu izpildes termiņš noslēgtajā līgumā ar piegādātāju apvienību BMGS-FIMA-ALSTOM ir 2023.gada 17.decembris.
Kā informē LDz, tas jau ir veicis infrastruktūras uzlabojumus atsevišķos dzelzceļa iecirkņos, lai palielinātu vilcienu maksimālo braukšanas ātrumu un šobrīd pasažieru vilcienu maksimālais braukšanas ātrums dzelzceļa tīklā ir 120 km/h.