Eiropas Parlaments un Eiropas Savienības dalībvalstis ceturtdien, 27.oktobrī, panākušas vienošanos, kas paredz, ka no 2035.gada vairs netiks pārdoti jauni automobiļi ar iekšdedzes dzinējiem, paziņojusi Čehija, kas šobrīd pilda bloka prezidējošās valsts pienākumus.
Atteikšanās no iekšdedzes dzinējiem ir viens no pasākumiem, lai panāktu ES nospraustos mērķus klimata izmaiņu ierobežošanai un līdz 2030.gadam samazinātu tā dēvēto siltumnīcefekta gāzu izmešu daudzumu par 55% salīdzinājumā ar 1990.gada līmeni, bet līdz 2050.gadam sasniegtu pilnīgu «klimata neitralitāti».
Automobiļi šobrīd rada 12% no ES oglekļa dioksīda izmešiem, kamēr kopumā transporta līdzekļi rada aptuveni ceturtdaļu no kopējās emisijas.
Šobrīd aptuveni 12% no Eiropā pārdotajām automašīnām ir elektromobiļi.
Konservatīvajiem, īpaši Vācijā, pret to bija zināmi iebildumi, jo tas uzkraus Eiropas autoražotājiem milzīgu finansiālo nastu, konkurējot ar rūpniekiem citviet pasaulē, kam jāievēro zemāki standarti.
Eiropas Parlaments Eiropas Komisijas (EK) ierosināto iekšdedzes dzinēju aizliegumu no 2035.gada atbalstīja jau jūnijā.
Kā BNN iepriekš ziņoja, AS Sadales tīkls sadarbībā ar citām valsts pārvaldes institūcijām atbalstīs vairāk nekā 2 000 publiski pieejamu elektroauto uzlādes punktu attīstību visā Latvijā, norāda uzņēmumā.
Projekts tiks īstenots ar Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda atbalstu, atvēlot kopumā piecus miljonus eiro uzlādes stacijām nepieciešamās elektroapgādes infrastruktūras izbūvēšanai.
Kā norāda Sadales tīkls, projekta mērķis ir līdz 2026.gada 31.maijam dažādās vietās Latvijā izveidot 2 060 pieslēguma punktus publiskai elektrotransporta uzlādei. Paredzēts, ka infrastruktūru no kopējā elektrotīkla līdz uzskaites sadalnei projektēs un izbūvēs Sadales tīkls, bet no sadalnes līdz uzlādes iekārtai, kā arī šo iekārtu uzstādīšanu nodrošinās sadarbības partneri.
Lasiet arī: Izmantojot ES fondus, Latvijā plāno attīstīt vairāk nekā 2 000 elektroauto uzlādes punktus