Rietumeiropu pārņēmušais karstuma vilnis licis ūdens līmenim Vācijas lielākajā upē Reinā nokristies līdz līmenim, kas neļauj pārvadāt pilnas kravas, raksta ziņu aģentūra “Reuters”.
Zemais ūdens līmenis rada papildus izmaksas kravu pārvadātājiem, jo nav iespējams pārvietoties ar pilnībā piekrautiem kuģiem, un vienu maršrutu nākas mērot vairākkārt. Sausums ierobežojis kuģošanu visā upes garumā uz dienvidiem no Ķelnes un Duisburgas, tostarp šaurākajā punktā Kaubē. Pie Kaubes kravas kuģi var izbraukt līdz 50% piepildīti, pie Ķelnes apmēram ar 40% – 50% no pilnas kravas.
Zemais ūdens līmenis liek kravu pārvadātājiem paaugstināt cenas, lai kompensētu to, ka kuģi nevar braukt pilni.
Tas savukārt rada vajadzību maršrutā sūtīt vairāk kuģu un rada lielākas izmaksas kravu īpašniekiem. Kravas tiek piegādātas, bet viena kuģa vietā tās ved vairāki.
Reina ir svarīgs ūdensceļš, kuru izmanto labības, minerālu, rūdu, ogļu un naftas produktu pārvadāšanai.
Šonedēļ meterologi daļā Vācijas prognozē karstuma vilni, tostarp Reinas apkārtnē, un Ķelnē temperatūra var sasniegt pat +40 grādus pēc Celsija. Pārvadātāji norāda, ka nav gaidāmi uzlabojumi, un ūdens līmenis visticamāk turpinās kristies.
Arī 2022.gada vasarā pēc ilgstoša sausuma un svelmes Reinā kritās ūdens līmenis, un Vācijas uzņēmumi saskārās ar piegādes problēmām, kas apgrūtināja ražošanu.
Lasiet arī: Latvijā tuvojas karstuma vilnis – ceturtdien līdz pat +30 grādiem