Austrālija ļaus darbiniekiem ignorēt priekšnieku zvanus ārpus darba laika

Austrālijā tiks ieviesti tiesību akti, kas darba ņēmējiem dos tiesības ignorēt nepamatotus zvanus un ziņojumus no priekšniekiem ārpus darba laika, nesaņemot par to sodu, savukārt darba devējiem, kas pārkāpj šos noteikumus, var tikt uzlikts naudas sods, trešdien, 7.februārī, vēsta Reuters.

“Tiesības atslēgties” ir daļa no vairākiem grozījumiem darba likumos, ko federālā valdība ierosinājusi parlamentā iesniegtajā likumprojektā un kas, kā tiek apgalvots, aizsargās darbinieku tiesības un palīdzēs atjaunot līdzsvaru starp darbu un privāto dzīvi.

Lai gan nav konkrēta Eiropas Savienības (ES) mēroga tiesību akta, kas nepārprotami ļautu darbiniekiem ignorēt darba devēju pēc darba laika, ES atzīst darba un privātās dzīves līdzsvara nozīmi, un dažas ES valstis ir ieviesušas pasākumus, lai risinātu ar darbu saistīta stresa problēmu un nodrošinātu labāku darba un privātās dzīves līdzsvaru.

Šis likums paredzēs darbiniekiem tiesības atteikties

no nepamatotas saziņas ārpus darba laika un ļaus atteikties no neapmaksātu virsstundu darba, trešdien paziņojumā norādījis nodarbinātības ministrs Tonijs Bērks (Tony Burke).

Austrālijas premjerministrs Entonijs Albaness (Anthony Albanese) paziņojis, ka personām, kurām netiek maksāts par diennakts darbu, nevajadzētu piemērot sodus par to, ka tās nav pastāvīgi pieejamas.

Likumprojekts, ko paredzēts iesniegt vēlāk šonedēļ, ietver arī tādus noteikumus kā precīzāk definēta pāreja no pagaidu darba uz pastāvīgu darbu, kā arī minimālie standarti pagaidu darbiniekiem un kravas automašīnu vadītājiem.

Daži politiķi, darba devēju grupas un uzņēmumu vadītāji brīdināja, ka tiesības atslēgties no darba ir pārspīlēta rīcība, kas apdraudēs virzību uz elastīgu darbu un ietekmēs konkurētspēju.

Katru gadu austrālieši vidēji sešas nedēļas strādā neapmaksātas virsstundas, kas ekonomikā rada vairāk nekā 92 miljardus Austrālijas dolāru (55,8 miljardus eiro) neizmaksātās algās.

Lasiet arī: Pētījums: Latvijas banku sektorā ir zemākā klientu apkalpošanas kvalitāte Baltijā

Seko mums arī FacebookDraugiem un X!

Saistītie raksti

Jaunākās Ziņas