Atbildīgajiem uzņēmumiem un institūcijām ir jāvienojas par sadarbību pasažieru vilcienu tehnisku problēmu gadījumā, trešdien intervijā Latvijas Televīzijas (LTV) raidījumam “Rīta panorāma” sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).
Viņš norādīja, ka līdzšinējie gadījumi, kad pasažieru vilcieniem ir radušās tehniskas problēmas, ir apliecinājuši, ka Latvijā nedarbojas kopējās rīcības algoritms.
“Šonedēļ nosēdināsim pie galda ārkārtas režīmā gan “Pasažieru vilciena”, gan “Latvijas dzelzceļa”, gan Autotransporta direkcijas pārstāvjus un lūgsim, lai šīs trīs atbildīgās institūcijas vienojas par šāda veida sadarbību, algoritmiem, apziņošanas kārtību un arī rezerves transportu,” sacīja Briškens.
Ministrs pauda, ka situācija, kad pilnvērtīgi nedarbojas apzināšanas algoritms, ir nepieņemama.
Tā nav normāla situācija, ja pasažieriem ir jāsēž vairākas stundas neapkurinātos, aukstos, tumšos vilciens (..) bez informācijas, vai vilciens kursēs tālāk, vai nekursēs,” teica Briškens.
Tāpat ministrs pastāstīja, ka trešdien pasažieru pārvadājumus nodrošina deviņi no 11 ekspluatācijā nodotajiem jaunajiem elektrovilcieniem. “Salīdzinoši ātri šīs tehniskās nianses tiek novērstas,” sacīja Briškens, piebilstot, ka ir gan svarīgi, lai šīs tehniskās problēmas nekļūtu sistemātiskas.
Jau vēstīts, ka otrdien, 2.janvārī, pasažieru pārvadājumiem bija pieejami seši jaunie elektrovilcieni, jo pieciem vilcieniem bija konstatētas dažādas nepilnības.
“Pasažieru vilciena” pārstāvji skaidroja, ka uzņēmums no Čehijas kompānijas “Škoda Group” ir saņēmis kopumā 17 jaunos elektrovilcienus un no tiem 11 vilcieni ir gatavi izmantošanai dzelzceļa līnijās. Vienlaikus tuvāko darba dienu laikā plānots veikt pirmo tehnisko apkopi pārējiem sešiem jaunajiem vilcieniem, lai tos varētu sākt izmantot pasažieru pārvadājumos.
Tāpat ziņots, ka 2023.gada 15.decembrī “Pasažieru vilciens” sāka pasažieru pārvadājumus ar trim jaunajiem elektrovilcieniem Tukuma, Aizkraukles un Skultes virzienā, savukārt 16.decembrī jaunie elektrovilcieni sāka kursēt arī Jelgavas virzienā.
“Pasažieru vilciena” pārstāvji iepriekš skaidroja, ka visus 32 elektrovilcienus uzņēmums varētu saņemt līdz 2024.gada vidum. Sākotnēji bija plānots, ka Čehijas uzņēmumam “Škoda Vagonka” līdz 2023.gada beigām PV ir jāpiegādā 23 elektrovilcienus, bet 2024.gadā deviņus elektrovilcienus.
Pēc visu jauno elektrovilcienu saņemšanas un to ekspluatācijas sākšanas kompānija plāno ieviest intervāla grafikus elektrovilcienu maršrutos. Attiecīgi darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm.
Tāpat ziņots, ka pirmie divi Čehijas uzņēmumā “Škoda Vagonka” ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.
Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.
Lasiet arī: Briškens Škoda Vagonka vadībai prasīs skaidrojumus par jauno elektrovilcienu defektiem